login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Een paar beginnersvraagjes over Visual Basic

Offline Rick1993 - 05/05/2010 15:18
Avatar van Rick1993Lid Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met Visual Basic Studio 2008.
Nou heb ik een paar dingetjes waar ik niet uitkom:

-Kan ik ervoor zorgen dat de full-screen knop rechtsbovenin uitgeschakeld wordt? Ik heb nu wel een min. en een max. schermresolutie aangegeven, maar als ik op de full screen knop druk verdwijnt mijn hele schermpje naar linksbovenin (wel met dezelfde schermresolutie)

-Ik heb een NumericUpDown met een min. waarde van 0 en een max. waarde van 500. Als er op de OK knop wordt gedrukt gebeurt er het volgende:
  1. Dim Variabele01 As Integer
  2. Variabele01 = Val(NumericUpDown1)

Nou zou ik het aan het begin graag net andersom willen: dat de variabele01 wordt getoond in het NumericUpDown vakje en dat je hem dan kunt wijzigen (en hem weer opslaat als je op OK klikt).

-Ik heb een menustrip waarin ik dingen heb staan. Nou zou ik deze dingen die hier staan graag afhankelijk laten zijn van een variabele. Bijv. als de taal Nederlands is dan moet er Hoi staan en als de taal engels is moet er Hello staan. Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
(Sorry als ik domme vragen gesteld heb...)

Gr. Rick

-

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 05/05/2010 16:26
Avatar van Maarten Erelid NumericUpDown1.Value = Variabele01

Dat zou al moeten die waarde tonen in je NUD, en als je dan op OK klikt kan je toch gewoon Variabele01 terug opvullen met die NumericUpDown1.Value?

En wat je tweede vraag betreft: het gaat dus over localization, als je daar eens op Googlet zal je al het een en ander vinden, maar "resource files" (of .resx bestanden) is hetgeen je uiteindelijk zult nodig hebben.
Offline dbe123 - 29/05/2010 20:14
Avatar van dbe123 Lid Hi Rick,

Betreffende het Full Screen knopje:
wijzig gewoon je FormBorderStyle naar een tool-window
Dat lost veel op.
 
Offline Abbas - 29/05/2010 21:34
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Gewoon de MaximizeBox property op disabled zetten.
Bedankt door: Lexg
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s