login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Maken, openen en bewerken van data

Offline meerweten - 30/03/2010 21:41
Avatar van meerwetenLid hey allemaal

ik zou graag een simpel programma willen maken voor het opslaan van wat data
maar ik zou niet weten wat ik het best zou gebruiken

de vereisten van mijn programma:
simpele input (met textbox)
simpele weergave van het reeds ingevoerde
kunnen opslaan en openen van deze gegevens
de opnieuw geopende bestand kunnen bewerken

de input bestaat uit 3 waardes per input en moeten ook tezamen terug zichtbaar kunnen worden zoals bv naam nr en e-mail

kan iemand mij op weg zetten met een keuze?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 30/03/2010 23:05
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Welke keuze?
Offline nick5556 - 31/03/2010 10:46
Avatar van nick5556 PHP beginner Even wat tutorails voor text editor's. Je kan ze zelf dan uitbreiden naar hoe jij het wilt.
C#.NET
En mij eigen tutorial met VB.NET.
VB.NET
Bedankt door: meerweten
Offline meerweten - 31/03/2010 13:47 (laatste wijziging 31/03/2010 15:04)
Avatar van meerweten Lid bedankt nick

ik zal zien hoever ik hiermee geraak

en om op titjes vraag te antwoorden: array, xml, of andere soorten opslag

edit:
bedankt nick

ik heb hier heel wat uit geleerd dat ik nog niet geleerd had
ik ga het nu aanpassan aan mijn behoeften en zien hoe het dan werkt
ik heb de btns verwijdert en gebruik gemaakt van een menustrip wat ikzelf handiger vind

nu is mijn vraag:
kan ik data in dit programma in tabellen opslaan? of moet daarvoor de textbox door iets anders vervangen worden?
Offline nick5556 - 31/03/2010 15:43
Avatar van nick5556 PHP beginner Daar weet ik niets van. Ik heb die tutorial een maand of drie geleden geschreven, en toen ben ik eigenlijk gestopt met het VB.NETten. Ik vond het niet leuk meer.

de buttons waren alleen voor het idee. Menustrip is ook handiger, maar moeilijker in elkaar zetten.
Offline Abbas - 31/03/2010 15:51
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
http://www.site...blok_maken, tutorial van mij.  Code is er zowel voor C# als voor VB.NET...
Bedankt door: meerweten
Offline meerweten - 06/04/2010 10:35 (laatste wijziging 06/04/2010 14:55)
Avatar van meerweten Lid ik heb beiden goed uitegevoerd en werken nu beiden (enkel het opslaan van die database wilt niet lukken naar wat ik wil

nu zou ik toch die simpelekladblok nog wat geavanceerder willen maken en er nog wat extra dingen mee kunnen doen
ik zou graag de volgende dingen nog kunnen doen met deze simpele kladblok:
pagina printen
1 na het openen/maken en opslaan van een txt doc een nieuw en leeg blad hebben dat ik
2 door te klikken op opslaan (heb code beetje verandert zodat als hij geen naame heeft automatisch kiest voor opslaan als) kan opslaan als nieuw en niet als het vorige
3 ik zou ook willen dat me.text ="" de waarde van het txt krijgt (de naam dus)
4 ik weet niet of dit zal lukken met mijn geringe kennis maar zou graag ook afbeeldingen ermee kunnen opslaan in het filtje (mss door andere extentie enzo)
5 ik heb toevallig ergens gelezen dat je ook je eigen extenties kan maken maar vind hier geen info over. zou wel leuk zijn moest ik dit vinden

ik zou ook nog een 2de programeertaal willen leren gebruiken maar zou niet echt weten dewelke. welke raden jullie mij aan en met welk programma kan ik deze code schrijven en debuggen? (had al een visual studio gedacht maar vind dat nergens gratis)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s