login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail automatisch genereren met excell data. (Opgelost)

Offline verhaba - 23/02/2010 14:05
Avatar van verhabaLid Hallo

Ik moet een standaardmail versturen. In plaats van deze manueel te maken wil ik de mail automatisch laten genereren. Er zijn juist een aantal elementen die verschillen in iedere mail, maar die beschikbaar zijn in een excel sheet zoals naam, voornaam en een login.
Versturen doe ik manueel, nadat de mail nog eens grondig na gekeken wordt.

In de excell sheet heb ik een een aantal honderd rijen, in kolom A heb ik 12 verschillende waarden. Namen van twaalf steden zeg maar, in de andere kolommen zit de naam, voornaam en login.

Nu zou ik via een formuliertje deze twaalf steden willen laden in een dropdown box en per gekozen item in de dropdown box, de gegevens (naam, voornaam login )willen opladen en willen plaatsen in de mail.
Nadat ik alle gegevens heb gecontroleerd, verstuur ik de mail.

Vraag:
Wat gebruik ik best?
- VBA? Zo ja: vanuit welke app: Outlook of excell?
- VB.NET?
Is er iemand die hier al ervaring mee heeft en deze (nuttige links, tuts) wil en kan delen?
Ik heb geringe vb.net kennis.
Alle hulp is welkom.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 23/02/2010 14:14
Avatar van lemoinet PHP gevorderde Office Word mailings?
Offline Mario - 23/02/2010 15:59
Avatar van Mario Crew algemeen Dit lijkt me weinig problemen te geven in vb.net (misschien ook in vba, maar daar is mijn kennis te beperkt voor om je een oplossing aan te bieden)

Ik zou het oplossen door de data in een access database te stoppen omdat dat makkelijker uit te lezen is dan data in excell.
Als report zou ik een standard template aanmaken in crystal reports om dat daarna te automatiseren (aut. versturen via outlook).

Misschien dat er makkelijker manieren zijn, maar zo zou ik het doen.

mail versturen in vb.net : link
crystal report mail versturen : link


Greetzzzz
Bedankt door: verhaba
Offline verhaba - 23/02/2010 16:51 (laatste wijziging 23/02/2010 17:23)
Avatar van verhaba Lid Hey Mario

Bedankt voor je snel bericht. Nu de excel data komt vanuit een db (via een TSQL) De tsql heb ik wel, maar iemand anders voert ze uit en exporteert ze naar excel.
Mss zou ik beter onmiddellijk de data uit de databank halen dan? Maar alweer: hoe?!? Pfff... Ben enorm gedreven om dit voor gedaan te krijgen, maar ieder antwoord op een vraag leidt precies nog naar meer vragen... (Is dit een mooi voorbeeldje van deadlock? lol.)

Bovenstaande code is voor:
* Microsoft Office Outlook 2003
* Microsoft Outlook 2002 Standard Edition
* Microsoft Visual Basic .NET 2003 Standard Edition
* Microsoft Visual Basic .NET 2002 Standard Edition

Heb je die ook voor Visual studio pro 2008?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s