login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Update datagrid AND database met button enabled is false (Opgelost)

Offline SICKBOYYYYY - 09/02/2010 15:01
Avatar van SICKBOYYYYYLid Ik heb 5 textboxen op mijn formulier, deze worden voorzien van de nodige inhoud via mijn datagrid :

  1. txtid.Text = "" & DataGridView1.CurrentRow.Cells(0).Value
  2. txtbedrijf.Text = "" & DataGridView1.CurrentRow.Cells(1).Value
  3. txtmerk.Text = "" & DataGridView1.CurrentRow.Cells(2).Value
  4. txttype.Text = "" & DataGridView1.CurrentRow.Cells(3).Value
  5. txtserienummer.Text = "" & DataGridView1.CurrentRow.Cells(4).Value


Wanneer ik nu iets aanpas in deze tekstboxen, verschijnt de knop 'Wijzigingen opslaan', ik heb al gevonden hoe ik de knop op enabled is false zet!

Maar ik zou niet weten hoe ik deze terug moet wegschrijven naar mijn database en naar mijn datagrid?

Iemand meer informatie voor mij?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 09/02/2010 15:14
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zorg dat je het ID ook in een kolom van de DataGrid steekt en zet deze kolom op niet zichtbaar. Bij het ophalen van een bepaalde rij zet je dit ID in een label ofzo en dan de andere waardes in een tekstvak zoals nu. Bij het klikken op de knop maak je een UPDATE statement met in de WHERE dan het ID dat in dat label staat. Snap je?
Offline SICKBOYYYYY - 09/02/2010 15:16
Avatar van SICKBOYYYYY Lid Ik ben echt een vb.net n00b, dus dat ligt mij wel wat moeilijk ja 
Offline Abbas - 09/02/2010 17:06
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je haalt je gegevens op uit de DB om die in de DataGrid te stoppen. Zorg dat je ook een kolom voorziet voor het ID uit je tabel. Als je dan van rij verwisselt kan je dit bijvoorbeeld opvangen met het event CellClick. In dit event haal je dan de CurrentRow op. Nu kan je alle waardes van die rij ophalen inclusief dat ID. Alle waardes komen in een TextBox en het ID komt dan in een Label (niet wijzigbaar). Als je dan op de Button klikt wordt er een update-statement uitgevoerd met het ID in de WHERE zodat de juiste rij ge-update wordt.

  1. Private Sub gridCellClick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.DataGridViewCellEventArgs) Handles DataGridView1.CellClick
  2.  
  3. 'Je hebt blijkbaar het ID al in de Grid
  4. 'Stop het in een Label zodat het niet wijzigbaar is!
  5. lblid.Text = "" & DataGridView1.CurrentRow.Cells(0).Value
  6. txtbedrijf.Text = "" & DataGridView1.CurrentRow.Cells(1).Value
  7. txtmerk.Text = "" & DataGridView1.CurrentRow.Cells(2).Value
  8. txttype.Text = "" & DataGridView1.CurrentRow.Cells(3).Value
  9. txtserienummer.Text = "" & DataGridView1.CurrentRow.Cells(4).Value
  10.  
  11. End Sub
  12.  
  13. Private Sub btnUpdate_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnUpdate.Click
  14.  
  15. Dim sqlString As String = "UPDATE uwTable SET bedrijf = '" & txtbedrijf.Text & "' ... WHERE id = " & CInt(lblid.Text)
  16. 'Verder uitvoeren
  17.  
  18. End Sub
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s