login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe geordende Classes aanspreken vanuit de Main (Opgelost)

Offline verhaba - 05/12/2009 10:42
Avatar van verhabaLid Hallo
In je project browser kan je classes toevoegen, die je in je Main kan aanspreken. Na x-aantal Classes ed, wordt alles wat onduidelijk. Om alles wat duidelijker te maken is het handig om met mapjes te werken onder de My Project, waarin in je je Classes (en God weet wat nog...) kan klasseren.
Maar hoe kan je vanuit je Main die verschillende Classes correct oproepen? Weet iemand hoe?
Voorbeeld

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nick5556 - 05/12/2009 11:01
Avatar van nick5556 PHP beginner
  1. Dim [object name] As New [classname]


Deze code maakt een object van je class, de functions in de class kan je aanroepen via [objectname].[functie].

Offline verhaba - 05/12/2009 11:17
Avatar van verhaba Lid Hey Nick5556
Bedankt voor je snel bericht. Je uitleg is correct, maar dat was mijn vraag niet.
Dat kan je idd wanneer je Classes tss je Module en je Main blok staan. Alles staat met andere woorden in Module1.vb dat onder je ConsoleApplication staat.
In mijn voorbeeld staan mijn classes apart, én in een mapje onder de ConsoleApplication. De boomstructuur is bijgevolg aangepast. Geeft dit geen verschil in hoe je je objecten instantiëert?
Groetjes.
Offline Mario - 05/12/2009 16:02
Avatar van Mario Crew algemeen Nee,

Je kunt zoveel "structuur" maken als je wilt in je programma (dat is zelfs aan te raden), dat zal geen verschil maken wanneer je een instantie van een welbepaalde classe wilt maken

Greetzzz
Mario
Offline verhaba - 05/12/2009 17:50
Avatar van verhaba Lid prima, thx Mario.
Offline Mario - 07/12/2009 13:26
Avatar van Mario Crew algemeen
verhaba schreef:
prima, thx Mario.


Bij deze is deze topic dan gesloten.

Greetzzz
Mario
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s