login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

productsleutel maken

Offline tjebbeke - 25/06/2009 12:14
Avatar van tjebbekeLid Hallo
Ik ben een aantal weken geleden begonnen met VB.NET en heb een paar programmatjes gemaakt nu wou ik op 1 van de dingetjes die ik heb gemaakt een productsleutel op zetten dat niet iedereen het kan gebruiken en dat ik enkel de sleutels kan geven.

wat ik dus eigenlijk zou willen maken:
als het programma opstart zoekt hij naar een sleutel van het bestand als hij er 1 vind dan gaat hij gewoon verder als er geen is zou er iets moeten komen op jou scherm waar je dan de code ingeven en die gecontroleerd word.

de sleutels zou dus zo kunnen zijn : A1Z4E-7Q2S5-W3X6C-PO9LM-NB5HJ maar er zijn natuurlijk verschillende mogelijk heden van de sleutels

Kan je zo iets maken in VB.NET en als het gaat hou zou ik er aan moeten/kunnen beginnen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 25/06/2009 12:29
Avatar van Martijn Crew PHP mssn dat er een truucje voor is, maar misschien kun je elk teken als Hexadecimaal cijfer nemen, en dan specifieke eisen er aan stellen

bv dat elke 5 tekens samen 100 moeten zijn, of dat het allemaal er een 91,92,93,94,95 in voorkomen in een bepaalde logica..
Offline jc2 - 25/06/2009 12:51 (laatste wijziging 25/06/2009 12:53)
Avatar van jc2 PHP interesse Wat veel wordt gebruikt is dat bedrijven (bijv. Adobe) verbinding maken met de database op hun website en hier de productsleutels uithalen. Afhankelijk van het aantal gebruikers kun je dus een database aanmaken en je product met internet laten verbinden om te controleren of het nummer wel of niet in de database voorkomt.

Ook kun je je code volgens een bepaald stramien laten samenstellen.
Bijv. dat een letter altijd gevolgd moet worden door 2 verschillende cijfers en een letter.
Het nadeel hiervan is dat als het trucje eenmaal ontdekt is, iedereen met een willekeurig nummer erin kan.

ps: ik heb verder geen verstand van .net, dus kan je niet helpen aan code om dit te verwezelijken.
Offline kickasgamer - 25/06/2009 13:08
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde aangezien dat je zegt dat jij de sleutels gaat uitdelen dan kan je op de manier van DeviourSoul de sleutel aanmaken en dan deze sleutels gekoppeld met naam ofzo in een db plaatsen en dan het programma via het internet te checken als die code bestaat en als die voor die persoon bedoel is (als die dan gebruikt kan je bv in de DB aanduiden dat die gebruikt wordt zodat niet 100 mensen 1 sleutel kunnen gebruiken ;))
Offline Mario - 25/06/2009 15:28
Avatar van Mario Crew algemeen Hier heb je enkele opensource oplossingen :

http://killervb.com/LicenseKey.aspx
http://www.activelock.com/faq.html

Professionele oplossingen :
Flexlm, Dongles, ...

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s