login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

texas hold em spel

Offline kickasgamer - 29/05/2009 19:37
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik ben op dit moment begonnen aan een texas hold em spel in vb.net, heb alle mogelijke kaart images in een array geplaats, ook de overeen stemmende waarde/kleur zitten in een array en ik kan de flop turn en river kaarten laten zien (op dit moment gebeurd dat met een knop, maar de functies zijn er dus die kunnen in het spel zelf worden uitgevoerd)

dit is mijn code: Plaatscode: 136713

nu had ik een paar vragen:

-is de manier waarop ik werk met de kaarten bewaren enz correct om in dit soort spel te gebruiken
-hoe kan ik best gaan checken op mogelijke combinaties (1 pair, 2 pair, 3 of kind ....)

alvast bedankt

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline yetti4 - 30/05/2009 13:28
Avatar van yetti4 JS interesse leuk project hoor.

Volgens mij kan je het liefst met codes werken ipv van veel arrays.
klaver zeven is dan bijvoorbeeld: 7_4(4 van klaver)
harten aas : 14_1

Voor pairs uit 7 kaarten: pak je 1 kaart en vergelijk je eerste getal van de code met de rest. Bij 1 match heb je dus 1 pair, bij 2 matches dus three of a kind...

Voor flush vergelijk je dus tweede getal met de rest. (minstens 4 matches voor flush dan)

Voor straat moet je ook zoeken. JE pakt eentje uit. bijv 7. Dan zoekt naar 8... Geen match? DAn pak je volgende kaart.

Royal flush op een vergelijkbare manier.

Succes ermee
Offline kickasgamer - 30/05/2009 15:16 (laatste wijziging 02/06/2009 19:42)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde EDIT: ik ben dus al een pak verder geraakt en ben nu bezig aan een card checker (deze dient om de mogelijke combinaties te vinden bv. one pair, full house, flush, ...)

Het checken op kleur loopt goed en ik kan er mooi uithalen als ge een flush hebt maar bij de waardes loopt het fout meestal krijg ik maar voor 1 kaart de een waarde door (ja ik tel hoeveel keer ik een bepaalde waarde heb, maar ook al ligt er een paar op tafel dan staat er nog maar een 1 bij die bepaalde waarde)

dit is de code: http://plaatscode.be/136753/! (het checken van de waardes begint op regel 45)

EDIT2: na nog een beetje extra checken heb ik gezien dat de waarde checker alleen de 2de kaart die op tafel ligt neemt en toevoegt aan de list van waardes, maar hoe dat komt :S

en dan heb ik nog een klein vraagje hoe kan ik het beste de 5 kaarten bepalen waarop ik een controle van teken en waarde gaan doen (normaal zijn dat de 5 hoogste kaarten, maar wat als ik een paar heb met de laagste kaarten)?

alvast bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s