login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

word doc in programma openen

Offline kickasgamer - 18/05/2009 16:36
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik zit met een project voor school waarbij en een aantal word documenten extern en intern moeten openen. De externe (gewoon in office) werken gewoon.

Maar ik krijg het niet klaar om een wordt document, hier een handleiding met foto's, weer te geven in het programma zelf door bv een richtextbox. ik heb allerlei methodes die ik via google heb gevonden geprobeerd maar ik krijg er geen aan de praat. Hoe kan ik dat nu het beste doen ?

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 18/05/2009 16:41
Avatar van Wim Crew algemeen Wat heb je al geprobeerd?

kant en klare oplossing (thank you google!): http://forums.t...105803.htm

http://www.eggh...-file.aspx <= hier heb je misschien ook iets aan, maar de auteur geeft zelf aan dat er een fout in zit. Misschien heb je maar bepaalde delen nodig -of enkel een tip- en ben je hier dus wel iets mee...


Offline kickasgamer - 18/05/2009 16:52 (laatste wijziging 18/05/2009 16:55)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja ik heb nu die kant en klare oplossing geprobeerd maar ik krijg een aantal error's
dit is de code:
Plaatscode: 136551

dit is de error:
Plaatscode: 136552

en volgens mij ligt dat aan een aantal dingen die in nog als import moet zetten, maar welke ?

EDIT: ik heb nu wel wordApp zo kunnen definiëren:

  1. Dim wordApp As Word.ApplicationClass = New ApplicationClass


maar dan krijg ik volgende error:
  1. Error 2 Type 'Word.ApplicationClass' is not defined. D:\User\Documents\Visual Studio 2008\Projects\project_vb1\project_vb\project_informatica\Gebruikershandleiding.vb 21 24 project_informatica
Offline Abbas - 18/05/2009 19:16
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Probeer anders eens:

  1. Dim wordApp As Microsoft.Office.Interop.Word.Application = New Microsoft.Office.Interop.Word.ApplicationClass

Zorg dat je ook aan je Project de juiste Office-References hebt toegevoegd! 
Offline kickasgamer - 18/05/2009 19:31
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde en welke references bedoel je dan juist ?:p

ja we zijn nog niet heel diep in gegaan op dit sorrt dingen
Offline Abbas - 18/05/2009 19:36
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Rechtermuisklik op References en kies voor "Add Reference...", in dit kader ga je naar het tabblad "COM" en dan scroll je naar 'Miscrosoft Excel 12 ...' (of een ander nummer afhankelijk van de Office-versie die je hebt) en klik dan op OK.
Offline kickasgamer - 18/05/2009 19:41 (laatste wijziging 18/05/2009 19:51)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ik heb nu de microsoft excel 12 object ... en microsoft office 12 object ... toegevoegd maar de error's blijven

EDIT ik heb ook nog microsoft word 12 object ... toegevoegt en nu zijn er nog 2 error's over

  1. Error 1 Type 'Word.Document' is not defined. D:\User\Documents\Visual Studio 2008\Projects\project_vb1\project_vb\project_informatica\Gebruikershandleiding.vb 28 21 project_informatica
  2. Error 2 Name 'Word' is not declared. D:\User\Documents\Visual Studio 2008\Projects\project_vb1\project_vb\project_informatica\Gebruikershandleiding.vb 35 44 project_informatica


dit is de code nu: Plaatscode: 136555
Offline Abbas - 18/05/2009 19:54
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Vervang dan:

  1. Dim aDoc As Word.Document = wordApp.Documents.Add(fileName, newTemplate, docType, isVisible)

eens snel door:

  1. Dim aDoc As wordApp.Document = wordApp.Documents.Add(fileName, newTemplate, docType, isVisible)
Offline kickasgamer - 18/05/2009 19:56
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde met die nieuwe regel krijg ik der error erbij

  1. Error 1 Type 'wordApp.Document' is not defined. D:\User\Documents\Visual Studio 2008\Projects\project_vb1\project_vb\project_informatica\Gebruikershandleiding.vb 28 21 project_informatica
  2. //en deze is gebleven maar dat komt door die bovenste fout
  3. Error 2 Name 'Word' is not declared. D:\User\Documents\Visual Studio 2008\Projects\project_vb1\project_vb\project_informatica\Gebruikershandleiding.vb 35 44 project_informatica
Offline Abbas - 18/05/2009 20:09 (laatste wijziging 18/05/2009 20:09)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ok, ik heb snel een klein projectje gemaakt om te test of dat allemaal wel werkt en dit heb ik en werkt allemaal perfect.

Reference toevoegen (enkel die van Word is nodig) en dan dit bij de Imports zetten:

  1. Imports Word = Microsoft.Office.Interop.Word

Daarna heb ik deze code in een Button-event gestopt:

  1. Dim objPad As String = "C:\DocNaam.docx"
  2. Dim objWord As Word.Application = New Word.Application()
  3. Dim objDoc As Word.Document = objWord.Documents.Add(CType(objPad, Object), False, 0, True)
  4. objWord.Visible = True
  5. objDoc.Activate()

Dit is een vereenvoudigde versie van jouw code, maar ze werkt volledig, vergelijk de verschillen tussen onze code en pas dan aan waar nodig! 
Offline kickasgamer - 18/05/2009 20:21
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja die code had ik van de link in een paar post hierboven, maar deze code is inderdaad simpeler maar nu wordt dat word doc nog "extern" geopend hoe kan ik de inhoud in een richtextbox krijgen, via een streamreader of werkt dat op een andere manier met .doc's ?
Offline Abbas - 18/05/2009 21:24
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dat kan heel eenvoudig:

  1. JouwRichTextBox.Text = objDoc.Content.Text
Offline kickasgamer - 18/05/2009 21:56 (laatste wijziging 19/05/2009 19:20)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde merci dit werkt alleen worden afbeeldingen niet getoond, gaat dit niet met richtextboxes of moet je het op een andere manier ingeven ?

EDIT: iemand die me kan helpen voor afbeeldingen in die richtextbox te krijgen? Want het project moeten we eind deze week afleveren
Offline Abbas - 19/05/2009 22:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kunt wel een Image object in je RichTextBox krijgen, maar als je er een wilt inlezen vanuit een Word Doc is het beste om een RTF te gebruiken en dan de Hexadecimale informatie eruit te halen en dan om te zetten. Als je gewoon een Image er in wil zetten doe je dat best door een afbeelding naar je ClipBoard te zetten en dan via de Paste() functie kan je de afbeelding in die RichTextBox zetten. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s