login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Public Variabele

Offline Drieske - 04/05/2009 19:53
Avatar van DrieskeLid Beste,

Ik heb een form waar ik een publieke variabele oproep, hieronder zie je de code ( de variabele van frmSplashScreen.aantal staat wel degelijk op public )

Plaatscode: 136354

Bij formload geeft hij het juist aantal weer ( in dit geval 2 ) , maar bij returnGooi is hij plots 0 geworden. Weet iemand hoe dit komt, want in andere forms is hij dan ook plots 0 ipv 2.

Mvg,

Dries

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 04/05/2009 21:37
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Kan je je projectje anders eens in een ZIP/RAR steken en online zetten? Zo kan ik er wel eens naar kijken als je wil. 
Offline Mario - 04/05/2009 21:42
Avatar van Mario Crew algemeen maak een aparte module aan in je project en zet daar je variabelen (maak ze public) in die je over gans je project wil delen.
Offline Abbas - 05/05/2009 12:23
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als ik zo al je code een beetje beter bekijk is het toch normaal dat het getal bij die returnGooi anders is dan die frmSplashScreen.aantal! 

Je sluit de Form van die SplashScreen, die variabele heeft geen waarde meer. Ze bestaat nog wel, maar ze staat terug op 0. Hetgeen je dan moet doen is zoals RedThread zei: een aparte module met al je variabelen en anders de bij het laden vanfrmDobbelsteen de waarde meegeven zodat je die daar verder kan gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s