login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

battleship VB.net

Offline verhaba - 30/04/2009 19:43 (laatste wijziging 30/04/2009 19:43)
Avatar van verhabaLid Hallo
Als opdracht zou ik een zeeslag moeten maken met de consoleapplication. Ik ben naarstig opzoek naar ideeën hoe dit aan te pakken. Jammer genoeg, zit eigenlijk wel een beetje vast...
Heeft iemand ideeën hoe dit aan te pakken? Google, biedt me momenteel nog steeds geen soelaas. Hopelijk, met wat gecombineerde hulp geraak ik wat sneller op ideeën...
thx

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline finduilas - 30/04/2009 20:49
Avatar van finduilas PHP gevorderde Bij zoiets is het altijd het beste om te weten wat je wil. Speel je tegen de computer? Speel je via het iNet? Op 1 pc? Wil je highscores bijhouden? Wil je meerdere niveaus als je tegen pc wil?

En in dit geval neem je best eens een echt zeeslag spel vast. Dan merk je dat je een raster hebt... Hierop plaatst de speler boten... Ik ben wel niet 100% meer thuis in VB.net maar something like DRAG & DROP??
http://www.vb-helper.com/howto_net_drag_drop.html

Misschien in een array de posities bijhouden en zo controleren?

Het raster bestaat uit allemaal kleine delen dus elk deel heeft zijn kenmerk. Letter & Cijfer, en of het een boot bevat...

Ik weet het ook niet 100%; bij zoiets is het voornamelijk nodig dat je begint met een deftige voorbereiding. Het spel opdelen; wat moet het kunnen... En dat heb je volgens mij nog niet gedaan.
Offline verhaba - 01/05/2009 13:08
Avatar van verhaba Lid Hey finduilas
bedankt voor je hulp. De beste aanpak zou via een aantal collecties zijn.
Het is de bedoeling om in console het spel te spelen. In windows forms mag het ook, maar dan miss best als uitbreiding. Zelf zou ik liever in WF hebben, maar soit, zal al ferm tevreden zijn met een consoleapplication-vorm. 
Het is de bedoeling dat ik tegen de computer speel. Een raster van standaard tien (eventueel uitbreidbaar). Bepaalde intelligentieniveau's (1 is gewoon at random), twee is naast een raak schot schieten, waardoor je rapper een schip gaat kunnen zinken.
Verder is er een raster met de verschillende posities (horizontaal en verticaal), er is een zee, er is een vloot bestaande uit verschillende boten (mijneveger, fregat, slagschip).
Aan requirements geen gebrek, maar nog maar het raster uitprinten... man o man... dat alleen geeft me al kopzorgen....
Offline urqbz - 01/05/2009 16:05 (laatste wijziging 01/05/2009 16:05)
Avatar van urqbz PHP interesse Ikzelf programmeer in C#.NET, dus over de inhoudelijke programmeer zeken weet ik niet zoveel, maar het lijkt me toch een stuk makkelijker om met een form application te werken. Met bijvoorbeeld datagrid als raster?
Offline jvs - 01/05/2009 19:11 (laatste wijziging 01/05/2009 19:13)
Avatar van jvs HTML beginner Voor dat raster zou ik werken met een array van deze vorm
  1. $raster[0][0] = true;


Dit voorbeeld is in php geschreven maar blijft uiteindelijk hetzelfde in vb.net enkel een andere syntax. Het is de bedoeling dat die eerste 0 de x coördinaten voorstelt en de tweede de y coördinaten. Moest er dan bijvoorbeeld een boot staan op die eerste rij vanboven helemaal links dan doe je dit

  1. $raster[0][0] = true;
  2. $raster[1][0] = true;
  3. $raster[2][0] = true;


Dit was dan bijvoorbeeld een boot van drie vakjes lang. Nu kan je ook met een lus die array doorlopen en kijken waar er boten staan enz... Succes
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.251s