login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Syntaxisfout (Opgelost)

Offline rredspike1 - 08/12/2008 22:15
Avatar van rredspike1Lid Beste allemaal,

ik krijg een syntaxisfout...ik heb niet eerder update gebruikt...wie kan mij even helpen..?

Dit is de code..
  1. SQL = "Update Producten SET Productnaam = '" & txtProductnaam.Text & "', Aantal = '" & txtAantal.Text & "', Prijs = '" & txtPrijs.Text & "', Categorie = '" & comCategorie.Text & "', Omschrijving = '" & txtOmschrijving_Producten.Text & "'"
  2. Dim cmd As New OleDb.OleDbCommand(SQL, oCon)
  3. oCon.Open()
  4. cmd.ExecuteNonQuery()
  5. oCon.Close()
  6. LoadProducten()


De verbinding roept het ergens anders vandaan.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 08/12/2008 22:17
Avatar van Wim Crew algemeen welke foutmelding exact?

Kan je evt met een try-catch ook opvangen
Offline rredspike1 - 08/12/2008 22:19
Avatar van rredspike1 Lid De instructie UPDATE bevat een syntaxisfout.

cmd.ExecuteNonQuery()
Offline Abbas - 09/12/2008 03:12
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Nee, cmd.ExecuteNonQuery() ziet er niet fout uit. Zoals wimmarien al zei eens proberen met Try-Catch en dan kijken wat er precies foutgaat! 
Offline rredspike1 - 09/12/2008 03:14
Avatar van rredspike1 Lid en hoe zou ik dat moeten doen? ja programmeren...
Offline Abbas - 09/12/2008 03:16
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
De code die je hebt gegeven in een Try-Catch blok zetten! Lees de tutorial die ik je gaf en zie hoe je het moet doen!
Offline rredspike1 - 09/12/2008 03:18
Avatar van rredspike1 Lid heb ik gelezen, maar snap er nog niet echt veel van...
Offline Abbas - 09/12/2008 03:21
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
  1. SQL = "Update Producten SET Productnaam = '" & txtProductnaam.Text & "', Aantal = '" & txtAantal.Text & "', Prijs = '" & txtPrijs.Text & "', Categorie = '" & comCategorie.Text & "', Omschrijving = '" & txtOmschrijving_Producten.Text & "'"
  2. Dim cmd As New OleDb.OleDbCommand(SQL, oCon)
  3.  
  4. Try
  5. oCon.Open()
  6. cmd.ExecuteNonQuery()
  7. Catch Ex as Exception
  8. MessageBox.Show(x.Message)
  9. Finally
  10. oCon.Close()
  11. LoadProducten()
  12. End Try

Moet ik je nu elke keer de pap in de mond geven?! :D
Offline rredspike1 - 09/12/2008 03:24 (laatste wijziging 09/12/2008 03:25)
Avatar van rredspike1 Lid nee maar kan je begrijpen dat ik vanuit zo'n berg informatie iets moet opsteken terwijl...het 1 grote bak informatie is.

Als je nu eens stapje voor stapje iets uitlegt, maar nu krijg ik een BAK informatie over me heen, waar ik mee uit de voeten moet kunnen...:P:D bedankt voor de tutorial, maar kan er niks mee...alleen dat ik weet dat die try,catch blok een duidelijke fout aangeeft...wat mij doet denken aan e_report[all] ofzoiets.

ik lees dat dan en denk ik ...ja en wat nu?
Nu weet ik tenminste wat je bedoelt goed voorbeeld! bedankt!
Offline Abbas - 09/12/2008 03:29
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik snap niet dat je de tutorial niet begrijpt. Alles staat stap voor stap uitgelegd met code en voorbeeld. Nu krijg je simpelweg een code die je misschien niet eens verstaat zonder de tutorial te lezen... Maar goed, je bent verdergeholpen! 
Offline rredspike1 - 09/12/2008 03:32
Avatar van rredspike1 Lid Nu begrijp ik pas wat je bedoeld! nu snap ik hoe ik de try-catch-finally in moet vullen! 

Offline Wim - 09/12/2008 09:27
Avatar van Wim Crew algemeen en je hebt een duidelijke foutmelding gekregen en je probleem is opgelost? of nog steeds niet? want daar zeg je niets meer over...
Offline rredspike1 - 09/12/2008 12:45
Avatar van rredspike1 Lid Probleem is opgelost! :-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s