login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gegevens plaatsen

Offline rredspike1 - 27/10/2008 16:17
Avatar van rredspike1Lid Zou graag iets maken in Visual Basic 2008 Express Edition wat lijkt op een soort van winkelwagen.

Als ik dan op toevoegen klik (doormiddel van een LINK of een PLAATJE)
dat het product dan op een ander tabblad word weergegeven..

Wat zou de opzet hiervan kunnen wezen en hoe programmeer ik dit...zou iemand mij op weg kunnen helpen?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 27/10/2008 16:40
Avatar van Wim Crew algemeen je maakt gewoon een onclick actie op het label/picturebox en via die methode laad je het dan in het andere tabblad...?
Offline rredspike1 - 27/10/2008 17:04
Avatar van rredspike1 Lid ja dat had ik ook al bedacht...maar hoe..geef je zoiets vorm (qua code/programmeren) is dat het zelfde ongeveer als php
Offline Abbas - 27/10/2008 20:10
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dat zijn dingen die je niet echt kan vergelijken. Je bent bezig met een DesktopApplication en niet met een website. Zoals wimmarien al zei: je hebt je Parent Form met daarop dat label of die PictureBox. In het onclick-event van die Control geef je dan de nodige informatie door naar een andere Form.
Offline Diko - 27/10/2008 21:00
Avatar van Diko PHP interesse Als ik de vraag van rredspike1 zo lees bedoeld ie hoe je een bepaald tabblad naar voren haalt. Dus van MultiPage1 page 3 bijvoorbeeld.

Offline Abbas - 28/10/2008 00:56 (laatste wijziging 28/10/2008 00:57)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Juist, verkeerd gelezen. Gewoon zo in het onClick event van het Label/PictureBox. Stel je hebt een TabControl met 2 Pages. In het ene zet je een TextBox en een LinkLabel, in het tweede enkel een TextBox. Je wil bijvoorbeeld de invoer van het eerste vak in het tweede vak krijgen door op de LinkLabel te klikken en dan ook ineens de tweede tab te activeren. Hier is de code:

  1. Private Sub LinkLabel1_LinkClicked(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.LinkLabelLinkClickedEventArgs) Handles LinkLabel1.LinkClicked
  2. TextBox2.Text = TextBox1.Text
  3. TabControl1.SelectedTab = TabControl1.TabPages(1)
  4. End Sub

Hopelijk ben je hier iets mee, veel succes! 
Offline rredspike1 - 28/10/2008 13:14
Avatar van rredspike1 Lid Bedankt! Alleen bedoel ik meer van

Gegevens worden opgehaald uit een database, en deze gegevens kan je doormiddel van een plaatje (link) doorsturen naar een ander tabblad

Wat moet er eigenlijk in dit tabblad staan (waar het naar toe gestuurd kan worden)
Offline Abbas - 28/10/2008 13:29
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
De data die je ophaalt uit de DB plaats je gewoon in een TextBox en dan kan je die data via de code die ik je gaf doorspelen naar een andere TabPage.
Offline rredspike1 - 28/10/2008 13:30
Avatar van rredspike1 Lid Maar in php heb je zoiets met While...alleen als ik alle gegevens op wil halen dan..heb je onnoemelijk veel txtboxen nodig
Offline Abbas - 28/10/2008 13:34
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Huh?! Werk dan gewoon met een huidig ID! Sla de opgehaalde gegevens op in een DataSet en dan met een Navigator "blader" je door de gegevens aan de hand van een ID. En dat ID gebruik je om de juiste gegevens uit de DataSet te halen!
Offline rredspike1 - 28/10/2008 14:19
Avatar van rredspike1 Lid Ok! Dat snap ik! 

Maar zo'n navigator vind ik zo onprofessioneel omdat in een programma te gebruiken..die datagrid...vreselijk 
Offline Abbas - 28/10/2008 14:39
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Net wel! Maar je kan ook DetailView kiezen in plaats van die DataGridView. Dan kan je klant per klant zien en bewerken/toevoegen, en dan is die Navigator wel handig/professioneel! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s