login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formulier op command (Opgelost)

Offline roberini - 24/10/2008 20:56
Avatar van roberiniHTML beginner Ik wil graag als je op een command klikt, dat ie een klein formpje opent met een inputbox en 2 knopjes. Ik weet wel hoe je dat formuliertje maakt, maar hoe krijg ik dat zodat als ik op die knop klik, dat ie dat dan opent en toch effect heeft over het gewone formulier.

Je kan het vergelijken met Windows Media player, als je dan op URL openen drukt. Dat bedoel ik.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Nman - 24/10/2008 21:38
Avatar van Nman PHP interesse bedoel je een popup?
Offline roberini - 24/10/2008 21:43 (laatste wijziging 24/10/2008 22:19)
Avatar van roberini HTML beginner VB.NET

dat is de categorie he ;)

Open Windows Media Player.

Druk op "Bestand" en dan "URL Openen" Zoiets wil ik

Ik weet dus wel hoe je dat bladeren enzo krijgt en dan in dat textvak en dan als je op ok druk dat ie em dan afspeelt, maar ik wet niet hoe je het in een formuleirtje zo krijgt als je erop klikt

[EDIT]

Ik heb inmiddels uitgevonden dat je een dialog kan maken en dan als je op de knop drukt dat ie dan kan openen, maar als ik het scriptje wil toevoegen voor dat bladeren etc, kan hij natuurlijk niks vinden omdat het niet in die dialog staat. Hoe doe ik dat?
Offline rredspike1 - 24/10/2008 23:26 (laatste wijziging 25/10/2008 01:47)
Avatar van rredspike1 Lid
  1. Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
  2. Form1.Show
  3. End Sub


Je andere vraag, zou denk ik zoiets als
  1. Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Form1.Load
  2. folderophalen.Enabled = True
  3. End Sub

moeten zijn.
Waarbij folderophalen de naam van je dingetje is, die onderin staat
Offline Abbas - 25/10/2008 03:28
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Wat je dus wil zeggen is: een waarde terugsturen vanuit het extra venstertje naar het gewone formulier! 

Heel eenvoudig, voeg aan je project een "Dialog" toe. Hier in staan al standaard 2 knoppen, voeg enkel een tekstvak toe. En dit in de code, er staat al wat code maar dit zet je er gewoon onder:
  1. Private Sub dialogTextBox_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles dialogTextBox.TextChanged
  2. 'Als er niets is ingevuld, de OK-knop disablen
  3. If String.IsNullOrEmpty(dialogTextBox.Text) Then
  4. OK_Button.Enabled = False
  5. Else
  6. OK_Button.Enabled = True
  7. End If
  8. End Sub
  9.  
  10. Private Sub myDialog_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
  11. 'Standaard de OK-knop disablen
  12. OK_Button.Enabled = False
  13. End Sub


En in je MainForm plaats je dit in de code:
  1. Private value As String
  2.  
  3. Private Sub btnShowDialog_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnShowDialog.Click
  4. 'Als de dialoog getoond wordt en er wordt op OK geklikt
  5. If myDialog.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
  6. 'De variabele "value" de waarde van de textbox meegeven
  7. value = myDialog.dialogTextBox.Text
  8. End If
  9. 'Simpelweg de waarde tonen
  10. MessageBox.Show(value)
  11. End Sub


Dit is maar een simpel voorbeeld om aan te tonen hoe je wel verder kan met dit principe! Hopelijk begrijp je alles, succes ermee!
Offline roberini - 25/10/2008 11:14 (laatste wijziging 25/10/2008 11:28)
Avatar van roberini HTML beginner Nee, niet echt een waarde. Ik wil eigenlijk als je op OK hebt geklikt, dat hij dan de volgende regel uitvoert in de media player

  1. AxWindowsMediaPlayer1.URL = TextBox1.Text


Of is dat hetzelfde als een waarde meegeven?

[EDIT]

Ik heb al een andere oplossing gevonden die me wel lukt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s