login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

VB - database verbinding - verder helpen (Opgelost)

Offline rredspike1 - 14/10/2008 00:40 (laatste wijziging 14/10/2008 01:01)
Avatar van rredspike1Lid Kijk even naar dit voorbeeld, dat zegt al een heleboel!
PLAATJE VOORBEELD

bedankt

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 14/10/2008 01:25
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Die "adapter.Fill(topics)" moet binnen een event plaatsvinden. Bijvoorbeeld bij het laden van de Form of bij het klikken van een knop. Die mag niet zomaar ergens bij de declaraties zweven! Ten andere, je maakt het jezelf veel te ingewikkeld volgens mij. Als je nu gewoon een Access-database maakt en je gaat in je project met die DB een DataSource toevoegen, wordt ineens de connectionstring bewaard in de Settings en kan je zo terugvinden:
  1. Dim myConn As OleDbConnection = New OleDbConnection(My.MySettings.Default.dbConnectionString)

Die "dbConnectionString" is de naam die je in de Wizard zelf opgeeft. Vervolgens kan je kiezen tussen een Views en Tables, hier kies je voor Tables en kies je welke tabellen en welke kolommen van elke tabel je nodig hebt. Als dit alles gedaan is "Finish" je de Wizard. Dan ga je in het kadertje "Data Sources" zien, zoals op jouw afbeelding, dat er een is. Die sleep je gewoon naar je Form en dan wordt alles automatisch gedaan. Alle nodige SQL-commando's zijn voorzien en kan je terugvinden bij de Properties van je TableAdapter (die ook automatisch wordt aangemaakt). Die kan je dan zelf nog aanpassen naar wens. Klik HIER voor het voorbeeld dat ik heb gemaakt, hopelijk geraak je er wijs uit! 
Offline rredspike1 - 14/10/2008 01:52
Avatar van rredspike1 Lid Kan jij niet een klein tutorialtje voor me schrijven?
Dat ik het nooit meer vergeet?
Offline Abbas - 14/10/2008 01:57
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dat zal dan toch voor morgen zijn! Ik lig nu in m'n bed Family Guy te kijken. Morgen heb ik trouwens heel de dag VB.NET-les en we zijn bezig met, jawel, WinForms! Mits ik hier al meer dan 3 jaar mee bezig ben (.NET algemeen) zal ik morgen tijdens de les een tutorial schrijven, goed? 
Offline rredspike1 - 14/10/2008 02:10
Avatar van rredspike1 Lid Prima!!

bedankt
Offline Erwt - 14/10/2008 09:16
Avatar van Erwt PHP beginner Zo dat zie je niet vaak, een request voor een tutorial op een forum wat niet wordt afgekapt. Vriendjespolitiek? ;) Good job
Offline Abbas - 14/10/2008 09:18
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Nee, geen vriendjespolitiek! Als iemand mijn hulp qua .NET nodig heeft en ik ben bereid die te helpen omdat ik die persoon kan verderhelpen, dan zal ik dat doen ook! Daar dient tenslotte sitemasters toch voor, niet? 
Offline rredspike1 - 14/10/2008 13:51
Avatar van rredspike1 Lid   Precies   kan je de les nog een beetje volgen? 
Offline Abbas - 14/10/2008 14:02
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Natuurlijk, de tutorial is klaar en is HIER te vinden. Veel succes! 
Offline rredspike1 - 14/10/2008 14:39 (laatste wijziging 14/10/2008 14:42)
Avatar van rredspike1 Lid BEDANKT  

Een aantal dingen snap ik nog niet helemaal...

Nu heb ik nog 1 vraag..

Hoe voeg ik nu via de velden van een table, waardes toe in de records van die table?

Stel ik heb 3 velden:
bedrijfsnaam, voornaam, achternaam

Als ik die velden sleep naar mn form en ik druk op een knop toevoegen...hoe programmeer ik dat dan?

PS.. table staat ingesteld en is gesleept naar de form, als details
Offline Abbas - 14/10/2008 14:46
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Goed, dan kan je als het programma loopt gewoon bij de Navigator op het "+"-teken klikken en de tekstvakken worden leeggemaakt. Je vult de waardes in en klikt op het bewaren-icoontje. Dat is alles wat je moet doen! 
Offline rredspike1 - 14/10/2008 14:55 (laatste wijziging 14/10/2008 15:01)
Avatar van rredspike1 Lid Ok maar ik kan zegmaar niet een soort
formulier maken met een button knop erbij 'toevoegen'?

ik vind die navigator zo lelijk... 
Die navigator kan je weghalen, alleen hoe maak ik dan een
ipv die save-button een knop waarmee ik kan toevoegen? 
Offline Abbas - 14/10/2008 15:27
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dan moet je gewoon aparte velden maken voor de nieuwe invoer en dan een knop. Als je dan op die knop klikt gebruik je je ConnectionString (zie vorige pagina hoe je die ophaalt) en dan kan je zo verbinding maken en die gegevens toevoegen.
Offline rredspike1 - 14/10/2008 15:52
Avatar van rredspike1 Lid
titjes schreef:
Dan moet je gewoon aparte velden maken voor de nieuwe invoer en dan een knop. Als je dan op die knop klikt gebruik je je ConnectionString (zie vorige pagina hoe je die ophaalt) en dan kan je zo verbinding maken en die gegevens toevoegen.


En dat snap ik dus niet 
Ik weet nu hoe je een db opzet en een naam geeft, en de tabellen kan verslepen naar je form en dan zie je de gegevens in die textboxen staan (mits je natuurlijk hebt gekozen voor detail)

Alleen hoe je los een formulier kan opzetten + toevoegknop en dit programmeren snap ik dus niet!

  
Offline Abbas - 14/10/2008 16:11
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Volg DEZE tutorial. Het principe geldt ook voor MS Access! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s