login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mysql database connection (Opgelost)

Offline jelle - 15/08/2008 17:25
Avatar van jellePHP beginner Hallo Sima,

Ik ben nu bezig in vb.net en ik wil een connectie maken met de mysql database van mijn website maar ik kan kan geen connectie maken. "Unable to connect to any of the mysql hosts" Weten jullie wat ik fout doe? Ook las ik iets dat de user id "root" moet zijn? Maar daarmee kan ik ook niet inloggen bij mijn phpMyadmin

Bedankt voor de hulp!
  1. Imports MySql.Data.MySqlClient
  2.  
  3. Public Class Form1
  4.  
  5.  
  6.  
  7. Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
  8. Dim sqlConn As New MySqlConnection
  9. sqlConn.ConnectionString = "Database=databasenaam; Data Source=db.jellewebtools.nl; User Id=user; Password=pass"
  10. Try
  11. sqlConn.Open()
  12. If sqlConn.State = ConnectionState.Open Then
  13. MessageBox.Show("Verbinding gemaakt", "Info", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information)
  14. End If
  15. Catch x As Exception
  16. MessageBox.Show(x.Message, "Fout", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
  17. End Try
  18. End Sub
  19. End Class


3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joost - 15/08/2008 20:20
Avatar van Joost PHP expert De error betekent in ieder geval dat hij de MySQL host niet kan vinden / geen connetcie mee maken..
Offline jelle - 15/08/2008 21:18
Avatar van jelle PHP beginner Ja maar waar ga ik dan de fout in? Iki heb al honderden keren connectie gemaakt maar dan in php.
Offline Abbas - 15/08/2008 23:07 (laatste wijziging 22/08/2008 12:52)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Lees deze tutorial eens door. Het gaat wel over Desktop Applicaties maar de code erin en het principe gelden ook voor Webbased Applications! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s