login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

naar een nieuwe 'pagina' gaan (geen webbrowserdinges)

Offline simpleasy - 09/08/2008 16:40
Avatar van simpleasyLid erm.. ik ben net begonnen met VB.net en ik wou een klein pinsysteem dingetje maken, het is me al volledig alleen gelukt (hoera hoera)
alleen stoot ik nu helemaal op het einde op een probleem:

als je de pincode hebt ingevoert en je drukt op submit, dan moet het invoerding weggaan, en moet er een tekst ofzo opkomen, en als de pin verkeerd is moet er dan een andere tekst op komen (de if functie dus)
om nog es duidelijk te zijn:
alle knopjes en invoervelden enzo moeten weggaan, en er moet een heel nieuw ding verschijnen, ik dacht dat je misschien eig een nieuw 'bestand' moet maken en het daarnaartoe linken fzo.. maar dat weet ik dus niet

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 09/08/2008 16:44
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Heel simpel:
  1. If pin = "juist" Then
  2. 'Toon iets en de vakken weg, vb:
  3. invoervak.Visible = False
  4. label.Text = "Juiste invoer"
  5. Else
  6. 'Toon iets anders, vb:
  7. label.Text = "Foute invoer"
  8. End If
Offline simpleasy - 09/08/2008 16:46 (laatste wijziging 09/08/2008 16:46)
Avatar van simpleasy Lid maarehm.. stel nu dat ik een heel programma achter die pin wil zetten, moet ik dat dan helemaal zelf ook gaan scripten zo ^ ?
Offline kickasgamer - 09/08/2008 16:53
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde een heel programma, als dat programma een .exe heeft kan je dat egwoon laten open door vb. Maar ik weet nu niet direct uit het hoofd de code daarvoor
Offline simpleasy - 09/08/2008 16:55
Avatar van simpleasy Lid maar dan heeft het weinig zin dat je er een pin opzet, als je het gewoon van buitenaf supermakkelijk kan openen
Offline Abbas - 09/08/2008 17:37
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Nu doe je me twijfelen, ben je bezig met een webbased applicatie of een desktopapplicatie?
Offline simpleasy - 09/08/2008 18:34 (laatste wijziging 09/08/2008 21:53)
Avatar van simpleasy Lid ik wil gewoon een programmatje maken, ik wou eig gewoon pin dinges maken, maar dat is gelukt, dus wil ik iets verder gaan
en ik dacht om bijvoorbeeld een programma te maken dat paswoorden of documentjes fzo kan bijhouden, maar voor je dat programma dan echt kan openen moet je die pin invoeren, zodat andere mensen er niet op zouden kunnen


EDIT:
ik heb gevonden dat je een nieuw form kan maken, maar kan ik dan maken dat je van het ene form naar het andere verspringt?
en liefst dat (het lijkt alsof) je maar 1 form hebt
snap?
Offline Abbas - 09/08/2008 22:46
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan dan even goed met Panels werken. In de ene Panel steek je je Controls voor het ene en in een andere Panel zet je de andere Controls en bij een bepaalde actie laat je de ene Panel zien en anders de andere. Je hoeft dus niet per se een andere Form te maken.
Offline simpleasy - 10/08/2008 09:46
Avatar van simpleasy Lid kan je effe uitlegge hoe ik dat dan doe?
ik snap wel wat je bedoelt maar ik weet niet hoe ik het moet doen
Offline Abbas - 10/08/2008 13:30
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Kijk, je gaat in Visual Studio naar je Form in Design Mode. Klik nu in het menu "View" op "ToolBox". Je ziet dan links een heel menu met allemaal Controls. En dan kan je een Panel op je Form slepen. Als je dat gedaan hebt sleep je de nodige Controls in dat Panel. Dit doe je dan nog een andere keer voor de andere Controls. Zet de Dock - eigenschap van de 2 Panels op "Fill". En dan kan je afhankelijk van wat er moet gebeuren het ene op Visible True zetten en de andere op Visible False.
Offline simpleasy - 10/08/2008 14:28
Avatar van simpleasy Lid maar dan is het toch onhandig om het te bewerken in designmode als je er maar 1ntje kan zien eig?
Offline Abbas - 10/08/2008 16:01
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dan kan je ze allebei gewoon laten (niet Dock op Fill zetten) zodat je ze allebei kan zien om te bewerken en dan doe je bij het Form_Load event dit:
  1. Protected Sub Form_Load(Sender As Object, E As EventArgs)
  2. panel1.Dock = DockStyle.Fill
  3. panel1.Dock = DockStyle.Fill
  4. End Sub
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s