Heb ik al opgezocht, maar de dignen die ze daar geven, werken niet
textBox1.Text = dataGridView1.Rows[0].Cells[1].Value.ToString();
Dit werkt wel, maar ik wil alle rows en alle cells die er zijn in die textbox en ik weet niet van tevoren hoeveel rijen dat zijn, dus hoe kan ik dat doen?
<itemTemplate> is de oplossing:-) ik weet niet of die bestaat in datagrid, maar in gridview bestaat die zeker. Zoek een keertje op itemtemplate en datagrid/gridview en dan zie je hoe je jouw grid kan aanpassen naar je eigen wensen.
Heb ik al opgezocht, maar de dignen die ze daar geven, werken niet
textBox1.Text = dataGridView1.Rows[0].Cells[1].Value.ToString();
Dit werkt wel, maar ik wil alle rows en alle cells die er zijn in die textbox en ik weet niet van tevoren hoeveel rijen dat zijn, dus hoe kan ik dat doen?
Dat is geen databinding dat jij doet. Zoek eens op google naar textbox en databinding. Je vindt direct een hoop
Ik was er niet van op de hoogte dat er een printfunctie bestond in asp.NET. Zou je mij daar eens over kunnen vertellen?
Of is het via html de headers aanpassen om te printen?
Dan maakt het niet uit of het in een textbox zit of niet.
Of is het een windows-applicatie?
de link die vage geeft is c#.net, dus geen vb.net, maar je kan die code dus perfect omzetten naar vb.net
de btnPrint_click is gewoon de naam van een sub. Dit is de standaard naam, dus je kan daar uit afleiden dat het object btnPrint noemt en dat die aan het click event van die button hangt. Je hoort het mij al zegge: die btnprint_click is gewoon een naam, dus het is niet omdat die bij jou zo noemt, dat die bij iemand anders ook zo noemt.
als je alles wilt toevoegen in die textbox, dan zul je dus niet met die databinding moeten werken. ik dacht dat je enkel 1 ding in die textbx moest krijgen.
Je gaat dan de verschillende kolommen van het geselecteerde item moeten plaatsen in de textbox.
Je gaat dan moeten werken in het selectionChanged event van je datagridview. Ik zou best de selectionmode van je datagridview dan zetten op fullRowselect. Je gaat dan een hele rij ineenkeer selecteren. Je kan dan met deze code werken:
Private Sub DataGridView1_SelectionChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles DataGridView1.SelectionChanged
If DataGridView1.SelectedRows Is Nothing Then
Exit Sub
End If
Dim result As String = String.Empty
For Each item As DataGridViewCell In Me.DataGridView1.SelectedRows(0).Cells
result &= item.Value.ToString
Next
MessageBox.Show(result)
End Sub
PrivateSub DataGridView1_SelectionChanged(ByVal sender AsObject, ByVal e As System.EventArgs)Handles DataGridView1.SelectionChanged
If DataGridView1.SelectedRowsIsNothingThen
ExitSub
EndIf
Dim result AsString=String.Empty
ForEach item As DataGridViewCell In Me.DataGridView1.SelectedRows(0).Cells