login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[VB.net] hetzelfde laten zien als in datagridview (disconnected) (Opgelost)

Offline Maikelce - 15/03/2008 19:32
Avatar van MaikelceLid Als je met connected werkt kunt je eig een eigen datagridview maken (wat mooier is als de datagridview zelf).

Mijn vraag is of je dat ook in connected kan doen, maar het is wel een beetje ingewikkeld wat ik dan wil doen? En hoe zou je dat moeten doen?

Dat bijvoorbeeld vanboven staat:

Naam: Adres: Geboortedatum: Begeleider:


En dat daaronder alles staat zoals bij een datagridview?

24 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 15/03/2008 19:39
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Wat bedoel je met die 'connected' en 'disconnected'?
Offline Maikelce - 15/03/2008 19:45
Avatar van Maikelce Lid connected is als je in elke form de connectionstring gaat zetten, zo van cnn.connectionstring= ...

cnn.open enz (je laat je database eig telkens opnieuw in als je een form opent)

En disconnected is dat je je database meteen inlaad en dan kun je data sources openen.

Even een voorbeeld:

connected: cmdCommand (ofzoiets)= select (*) from tblKlanten ("Leeftijd")
disconnected: datarow=dataset.tblKlanten.rows.item("Leeftijd")

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Offline Abbas - 15/03/2008 19:53
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Mijn vraag is of je dat ook in connected kan doen,
Bedoel je dan niet 'disconnected'?
Offline Maikelce - 15/03/2008 19:56
Avatar van Maikelce Lid ja, oké ik begin een beetje demen te worden, ik dacht dat ik disconnected geschreven had
Offline ArComAr - 15/03/2008 20:07 (laatste wijziging 15/03/2008 20:07)
Avatar van ArComAr VB.NET gevorderde En hoe noem je dit? want dit lijkt me een mengeling van de 2
  1. dim dt as new datatable
  2. dim da as new oledb.oledbdataAdapter("SELECT * FROM tblKlanten", me.oledbconnection1)
  3. da.fill(dt)
  4.  
  5. datagridview1.datasource = dt
  6. datagridview1.autogenerateColumns = true
Offline Abbas - 15/03/2008 20:10
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
@ArComAr: wat je zegt klopt volledige, al is er een maar... Hij wil het doen ZONDER een DataGridView! 
Offline Maikelce - 15/03/2008 20:11
Avatar van Maikelce Lid Hoe je dat moet noemen weet ik niet, maar als je in je database een query maakt en je laat regel 2 weg, krijg je identhiek hetzelfde en is het disconnected
Offline ArComAr - 15/03/2008 20:14 (laatste wijziging 15/03/2008 20:15)
Avatar van ArComAr VB.NET gevorderde Dus je wilt gewoon zelf een hoop labels of textboxes onder elkaar plaatsen en die opvullen (als ik het goed begrijp)?

@titjes: sorry, maar ik kon het niet laten van dat te vragen 
Offline Abbas - 15/03/2008 20:14 (laatste wijziging 15/03/2008 20:15)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Dus je wilt gewoon zelf een hoop labels of textboxes onder elkaar plaatsen en die opvullen (als ik het goed begrijp)?
Ik vermoed het.

Antwoord: Stored Procedures dus... 
Offline ArComAr - 15/03/2008 20:15
Avatar van ArComAr VB.NET gevorderde Ik ben niet mee dus 
Offline Maikelce - 15/03/2008 20:17
Avatar van Maikelce Lid
ArComAr schreef:
Dus je wilt gewoon zelf een hoop labels of textboxes onder elkaar plaatsen en die opvullen (als ik het goed begrijp)?

@titjes: sorry, maar ik kon het niet laten van dat te vragen 


Kun je dat niet doen zoals in Connected, dat je gewoon met die select zegt wat je wilt selecteren en dat dat helemaal vanboven staat.
En dat je dan Do while ...... doet en dan iedereen gewoon onder elkaar zet, want met Connected kun je dat in 1 textbox doen met vbcrlf en vbTab
Offline Abbas - 15/03/2008 20:18
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik bedoel dus dat hij inderdaad zelf Labels en TextBoxen gaat opvullen met data. Het 'antwoord' dat ik bedoelde was op hetgeen hij bedoelde met die query's die je in de DB opslaat en dan simpelweg aanroept.
Offline ArComAr - 15/03/2008 20:20 (laatste wijziging 15/03/2008 20:21)
Avatar van ArComAr VB.NET gevorderde Nu die labels vullen kan je op manier é. Of je gaat, wat maikelce, connected noemt, je data lezen met een oledbcommand en een datalezer en gaat terwijl je leest alle strings maken.

Of je werkt met een dataAdapter die een dataTable vult, en dan ga je itereren door die dataTable terwijl je je componenten en strings bouwt.
Offline Abbas - 15/03/2008 20:22
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dan zie ik niet wat het probleem is of waar hij mee vastzit.. Het is nu duidelijk wat connected en disconnected is en hoe hij het op beide manieren kan doen....
Offline Maikelce - 15/03/2008 20:25
Avatar van Maikelce Lid Maar ik heb alles van mijn project in Disconnected gedaan, en als ik het dan ga doen oledbcommand en datareader dan is dat niet meer zo mooi, omdat dat het enige is dat in connected s gedaan.

En een datagridview s niet zo mooi, mja als het niet anders gaat.
Offline ArComAr - 15/03/2008 20:29
Avatar van ArComAr VB.NET gevorderde Heb je via de datasources gewerkt tab van visual studio gewerkt? of heb je alle bindingsources en andere objecten zelf geconnecteerd?
Offline Maikelce - 15/03/2008 20:33
Avatar van Maikelce Lid euhm, alles staat tussen datasources en die heb ik allemaal gevuld in mijn hoofdform en als ik iets daarvan nodig heb, roep ik die aan vanuit mijn hoofdform

  1. Dim dtrow As DataSet.tblKlanten
  2.  
  3. dtrow = frmHoofd.dts.tblKlanten.Rows.Add
  4. dtrow.Naam= strNaam
  5. frmHoofd.OdaKlanten.Update(dtrow)


Dit is een deel van de code als ik iets wil toevoegen aan een tabel
Offline ArComAr - 15/03/2008 20:37
Avatar van ArComAr VB.NET gevorderde Nu ik ben echt niet mee hoor. U vraag is me echt super onduidelijk.

Het enige wat ik daarop kan antwoord is dat wat je doet met die datasources, dat je dat ook zelf kan coderen.
Offline Abbas - 15/03/2008 20:40
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Nu ik ben echt niet mee hoor. U vraag is me echt super onduidelijk.
Inderdaad. Stel eens duidelijk wat je wilt! Welke controls/elementen wil je wel en niet gebruiken enz... Wat wil je bereiken als resultaat? Duidelijkheid aub! 
Offline Maikelce - 15/03/2008 20:43
Avatar van Maikelce Lid Kijk ik heb 4 query: bv qry60+, qryPubers, qryVolwassen, qryKinderen

Deze 4 laat ik momenteel zien met een datagridview (in die querys) staan:

Naam Geboortedatum Adres

Maar ik wil dat ik bv dit doe:
txt60+.text= "Naam" & vbTab & "geboortedatum" & vbTab & "adres" & vbclrf & qry60+.item("Naam") & vbTab & qry60+.item("Geboortedatum") & vbTab & qry60+.item("adres")

Maar volgens mij klopt dat niet. Alé komen alle namen dan mooi onder die naam te staan en alle adressen mooi onder adres?

Zoiets wil ik eigenlijk
Offline Abbas - 15/03/2008 20:50
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
En waarom probeer je dat dan eens niet? Je vraagt of dat dan mooi onder elkaar komt te staan, wel, er is maar één manier om daar achter te komen: zelf proberen! 
Offline Maikelce - 15/03/2008 20:52 (laatste wijziging 15/03/2008 21:08)
Avatar van Maikelce Lid ik heb het geprobeerd, maar hij geeft een fout aan dat & niet gedefnieerd s voor string en system.data.datacolumn


EDIT: het is mij toch gelukt 
Offline Abbas - 16/03/2008 00:04
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Wil je dan ook even vermelden hoe? 
Offline Maikelce - 16/03/2008 19:54
Avatar van Maikelce Lid drow = dataset.tabelrow

txt60+.text= "Naam" & vbTab & "geboortedatum" & vbTab & "adres" & vbclrf & drow.item("Naam") & vbTab & drow.item("Geboortedatum") & vbTab & drow.item("adres")
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s