login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

databases interface maken vraagje (Opgelost)

Offline devenox - 28/01/2008 11:47
Avatar van devenoxLid hey,
ik heb een hele tijd met visual .net 2003 gewerkt in school, hierbij had ik zo een leuke wizard waarmee je eigenlijk zonder ook maar iets te programmeren een volledige interface had voor het beheren van een database(iets dat lijkt op DEZE afbeelding)

nu werk ik thuis met visual studio 2005 en kan ik deze wizard nergens meer vinden. mijn vraag is dus of het nog steeds mogelijk is om via een wizard of dergelijke deze interface te maken, of dat ik zelf alles moet gaan programmeren?

alvast bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 28/01/2008 11:50
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Nee, je kan met Visual Studio ook zo'n Formpje maken. Zelfs de verbinding met de DB kan met een paar klikjes gebeuren. Alleen de query's zal je zelf wel moeten schrijven. Maar het is dus mogelijk om heel eenvoudig iets gelijkaardigs te maken.
Offline devenox - 28/01/2008 11:54
Avatar van devenox Lid hm ja de verbinding enzo snap ik wel, ik heb hier ook nog de cursus liggen hoe ik alles zowat zelf in elkaar steek, maar aangezien dit in 2003 allemaal automatisch gebeurde dacht ik dat dit in 2005 ook wel mogelijk zou zijn, wat dan jammer is als dat toch niet gaat
Offline Mad_Mike - 28/01/2008 12:06
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ik weet het antwoord niet, maar lijkt mij toch dat dit soort dingen in nieuwe versies niet verloren gaan?

Weet je nog de naam van deze wizard... dan kan je ff google-en
Offline Abbas - 28/01/2008 12:10
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dan moet je eens kijken hoe je dat in VS.NET 2003 deed en zien hoe je dat dan doet in VS 2005. Zoals Mad_Mike al zei, zoek het even op... 
Offline devenox - 28/01/2008 13:02 (laatste wijziging 28/01/2008 16:41)
Avatar van devenox Lid hm ga dit zeker later doen, ben zowat aant googlen maar zonder resultaat door tijdgebrek... ik laat later nog wel iets weten

edit: de wizard heet "data form wizard" deze kreeg ik in 2003 als ik add new item deed..( zie http://www.devc...book01.jpg voor een screenshot die ik gevonden heb op google, laatste icoontje, 2de rij ) hierna kreeg je gewoon een wizard waar je je database selecteerde en de velden die moesten opgenomen worden en visual studio maakte dan zelf een form aan met een disconnected toegang en de gegevens in een interface (met navigatieknoppen etc.. zie 1ste bericht)

deze wizard kan ik dus niet terug vinden in mijn visual studio 2005
Offline Abbas - 28/01/2008 18:59
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zulke zaken kan je niet meer als project aanmaken in Visual Studio 2005. Kijk nog maar eens naar de afbeelding, hier kan je ook een DataSet aanmaken (3e rij). Dit doe je met Visual Studio 2005 in een reeds geopend project. Je kan voor zo'n zaken best met een GridView of DetailsView werken en er Stored Procedures achter steken. Er zijn hierover veel tutorials te vinden. 
Offline devenox - 29/01/2008 08:51
Avatar van devenox Lid k thx titjes

grtz
Offline ArComAr - 05/02/2008 14:51
Avatar van ArComAr VB.NET gevorderde devenox --> datasources gebruiken is wat jij wil. check de windows forms over data videos van microsoft. Dat is exact wat jij wil.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s