login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Waarom wordt Event (sub) op DateTimePicker tweemaal uitgevoerd??? (Opgelost)

Offline MaTh07 - 05/01/2008 19:48
Avatar van MaTh07Lid Hallo allemaal,

Kan er mij misschien iemand helpen met dit vreemde probleem?
Wanneer ik de datum van dtpVertrekdatum wijzig in een datum die eerder is dan deze van dtpDocumentDatum, dan krijg ik twee keer de foutmelding te zien.
Toen ik mijn programma stap voor stap heb overlopen, merkte ik dat na het doorlopen van het subprogramma "ControleerDatum" als event op dtpVertrekdatum, de intussen juist aangepaste datum van dtpVertrekdatum opnieuw op de foutieve waarde wordt gezet en daardoor het event opnieuw wordt uitgevoerd met als gevolg dat ik een tweede keer een foutmelding krijg.

Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen?
Of heeft er iemand een andere mogelijke oplossing voor dit probleem, zodat ik maar één keer een foutmelding krijg?

Ik heb mezelf al suf gezocht, maar ik ben dan ook een beginner .

Hier de code:

  1. Private Sub dtpVertrekdatum_ValueChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles dtpVertrekdatum.ValueChanged
  2.  
  3. ControleerDatum(dtpVertrekdatum)
  4. End Sub
  5.  
  6.  
  7.  
  8. Public Sub ControleerDatum (ByVal teControlerenDatumControl As DateTimePicker, Optional ByVal controleDatumControl As DateTimePicker = Nothing)
  9.  
  10. Dim vglDatum As Date
  11. Dim message As String
  12.  
  13. If controleDatumControl IsNot Nothing Then
  14. vglDatum = controleDatumControl.Value.ToShortDateString
  15. message = "De gekozen datum kan niet eerder zijn dan " & controleDatumControl.Value.ToShortDateString
  16. Else
  17. vglDatum = frmAdmin.dtpDocumentDatum.Value.ToShortDateString
  18. message = "De gekozen datum is reeds verstreken"
  19. End If
  20.  
  21. If teControlerenDatumControl.Value < vglDatum Then
  22. MessageBox.Show(message, "Foute datumkeuze", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)