tis bijna in orde, ik heb alleen nog een klien probleempje als ik op "-" druk doet ie toch "+"
EDIT: Nu blijkt dat ook bij alle andere ook het zelfde probleem is, ligt het probleem misschien aan hoe ik de waardes toevoeg ?
If bol_plus = True Then
totaal2 = totaal1 + Val(display.Text)
ElseIf bol_min = True Then
totaal2 = totaal1 - Val(display.Text)
ElseIf bol_maal = True Then
totaal2 = totaal1 * Val(display.Text)
ElseIf bol_delen = True Then
totaal2 = totaal1 / Val(display.Text)
End If
If bol_plus =TrueThen
totaal2 = totaal1 +Val(display.Text)
ElseIf bol_min =TrueThen
totaal2 = totaal1 -Val(display.Text)
ElseIf bol_maal =TrueThen
totaal2 = totaal1 *Val(display.Text)
ElseIf bol_delen =TrueThen
totaal2 = totaal1 /Val(display.Text)
EndIf
EDIT2: na nog wat meer te testen blijkt het probleem er dus te zijn als ik een uit komst heb en er dan mee verder reken dat het programma alleen maar + doet, als ik gewoon start zonder uitkomst doet het progje alles perfect. Waar ligt het probleem dan juist ?
voor wat staat die val() juist of wat doet die ? want dat werd niet heel duidelijk uit gelegt in de tutorial.
EDIT: nu werkt het met die andere functie er rond, bedankt
Abbas - 03/01/2008 22:57 (laatste wijziging 03/01/2008 22:57)
Crew .NET
Dat pakt de waarde van een tekstvak en zet dat om naar een integer. Daarom denk ik dat daar het probleem zit. Als je die Convert.ToDouble gebruikt zet je de waarde van het tekstvak om naar een double.
maar het houdt verdikek niet op, een nieuw probleem: even met een VB
3.6 + 2.1 = 5.7 als ik dat dan doe en ik wil bv 2.3 typen dan kan de 2 en de "," te staan en de 3 komt als nieuw cijfer en enkel met de 3 wordt dan gerekent
dan wordt dus 5.7 - 3 gedaan
Als je de bewerking hebt gedaan en op "=" klikt wordt er een boolean op true gezet, namelijk de "verder_nieuw". Je gaat dan verder. Je klikt op de 2 en dan op de ",". Dan wil je de 3 er nog bij en hier komt het. Je boolean staat nog op true: je gaat dus eerst het vak leegmaken en dan ga je pas die drie in het vak zetten. Snap je het probleem?