login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ListView met TextBox

Offline master666 - 28/12/2007 18:10
Avatar van master666Lid haai folks,

Ben hier bezig met een projectje, nu zou ik in een ListView de voor ieder record een textbox in de tweede kolom moeten zetten...

weet iemand hoe dit moet?

alvast bedankt!

greetz

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 28/12/2007 18:22 (laatste wijziging 28/12/2007 19:40)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Hetgeen ik zei was verkeerd, ik had me vergist. Ben bezig hoor met je probleem! 

Hm, ik heb eens rondgekeken maar niet gevonden hoe je een tekstvak in een kolom krijgt. Het enige dat ik je kan voorstellen is dit:
  1. ListView1.LabelEdit = True
Hiermee kunnen de gebruikers de inhoud van een item wel wijzigen. Een ander ding dat je kan doen is een tekstvak maken en plaatsen NAAST de ListView. Deze vakken maar je dan dynamisch aan tijdens het ophalen van je records. In deze vakken kan je dan ook meteen de waarde van een opgehaald record zetten. Een andere oplossing kan ik je niet direct bieden, maar ik zal nog wel eens verder kijken og het gemakkelijker kan! 

Na nog eens verder zoeken is m'n vermoeden waar. Je kan geen Controls plaatsen in de kolommen van een ListView. Ik heb dan wel een andere en gemakkelijke oplossing voor je: maak gebruik van de DataGridView. De mogelijkheden hiervan zijn enorm! Ik heb er ook al vaak met gewerkt. Hopelijk ben je wat met de uitleg... 
Offline master666 - 29/12/2007 00:03
Avatar van master666 Lid allwright, super bedankt!

kga het morgen eens proberen met die labelEdit, want volgens men docent kan het met listviews, hij wou wel niet zeggen hoe 
Offline Abbas - 29/12/2007 00:33
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dan moet jouw docent maar eens op de forums van msdn2 gaan kijken. Daar wordt in ieder geval gezegd dat het niet kan. Zelf heb ik heel de Class van ListView bekeken op msdn en ik heb het toch in ieder geval ook niet gevonden. Zeg hem dat maar met mijn complementen! ^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s