login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tekst invoegen in RichTextBox1 (Opgelost)

Offline tomate - 28/12/2007 16:48 (laatste wijziging 28/12/2007 16:50)
Avatar van tomateLid hy,

Ik zou graag het volgende doen in VB.NET:
Als je op button een klikt verschijnt er een woord in mijn RichTextBox.
Als je daarna op een tweede button klikt verschijnt er een tweede woord in mijn RichTextBox.

  1. 'Als ik het volgende gebruik worden de woorden vervangen
  2. Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
  3. RichTextBox1.Text = "drie"
  4. End Sub
  5.  
  6. Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
  7. RichTextBox1.Text = "twee"
  8. End Sub
  9.  
  10. Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
  11. RichTextBox1.Text = "een"
  12. End Sub


Die drie en die twee zouden dan dus naast mekaar moeten verschijnen.

Dus als je eerst op button 2 klikt verschijnt er eerst "twee" en als je dan op button 3 klikt zou er "een" naast moeten staan 

Alvast Bedankt

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline GTW - 28/12/2007 17:12
Avatar van GTW Gouden medaille

PHP gevorderde
  1. 'Als ik het volgende gebruik worden de woorden vervangen
  2. Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
  3. RichTextBox1.Text = RichTextBox1.text + "drie"
  4. End Sub
  5.  
  6. Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
  7. RichTextBox1.Text = RichTextBox1.text + "twee"
  8. End Sub
  9.  
  10. Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
  11. RichTextBox1.Text = RichTextBox1.text + "een"
  12. End Sub


indien dit niet goed werkt, kun je er een if bij ingooien of het vak leeg is. als dit zo is, moet de text er achter worden geplakt.
Offline JBke - 29/12/2007 09:03
Avatar van JBke PHP gevorderde
  1. 'Als ik het volgende gebruik worden de woorden vervangen
  2. Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
  3. RichTextBox1.Text += "drie"
  4. End Sub
  5.  
  6. Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
  7. RichTextBox1.Text += "twee"
  8. End Sub
  9.  
  10. Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
  11. RichTextBox1.Text += "een"
  12. End Sub
Offline Abbas - 31/12/2007 00:16
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
VB.NET is er soms "soepel" in maar om strings te concatenaten moet je eigenlijk voor VB.NET het ampersand - teken gebruiken (&). 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s