Crew .NET |
|
Tijdens het aanmaken van die PictureBox maak je er ineens een event bij. Dit event maak je een keer in je code. Hier is een simpel codevoorbeeldje om aan te tonen wat ik wil zeggen:
Public Class Form1
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
'Declareren variabelen
Dim i As Integer
Dim pic_box As PictureBox
'Mini-loop om jouw voorbeeld te volgen
For i = 0 To 1
'Nieuwe PictureBix maken en de locatie voor de eerste instellen
pic_box = New PictureBox
pic_box.Location = New System.Drawing.Point(30, 30)
'De loop gaat maar twee keer en de tweede keer zet hij een andere locatie
'Ik weet het, dit is lelijke qua code maar het is om het duidelijk te maken
If i = 1 Then
pic_box.Location = New System.Drawing.Point(100, 30)
End If
'De grootte van de PictureBox instellen en de achtergrondkleur op zwart zetten
'zodat je hem kan zien, aangezien ik er geen afbeelding aan geef
pic_box.Size = New System.Drawing.Size(20, 20)
pic_box.BackColor = Color.Black
'Control toevoegen aan de Form
Me.Controls.Add(pic_box)
'Hier is het belangrijke stuk:
'Een event toevoegen via de AddHandler
'Het eerste is het type - event definieren, het zou bvb. ook een MouseHover kunnen zijn
'Het tweede is de naam die je meegeeft, als er dan staat "Me.Blaat" moet het event Blaat noemen
AddHandler pic_box.Click, AddressOf Me.Klik
Next
End Sub
'Hier is het event dat je dan aanroept vanuit de PictureBox
'In dit voorbeeld is het maar een HelloWorld MessageBox weergeeft
Private Sub Klik(ByVal sender As Object, ByVal E As System.EventArgs)
MessageBox.Show("Hello World")
End Sub
End Class
Public Class Form1 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load 'Declareren variabelen Dim i As Integer Dim pic_box As PictureBox 'Mini-loop om jouw voorbeeld te volgen For i = 0 To 1 'Nieuwe PictureBix maken en de locatie voor de eerste instellen pic_box = New PictureBox pic_box.Location = New System.Drawing.Point(30, 30) 'De loop gaat maar twee keer en de tweede keer zet hij een andere locatie 'Ik weet het, dit is lelijke qua code maar het is om het duidelijk te maken If i = 1 Then pic_box.Location = New System.Drawing.Point(100, 30) End If 'De grootte van de PictureBox instellen en de achtergrondkleur op zwart zetten 'zodat je hem kan zien, aangezien ik er geen afbeelding aan geef pic_box.Size = New System.Drawing.Size(20, 20) pic_box.BackColor = Color.Black 'Control toevoegen aan de Form Me.Controls.Add(pic_box) 'Hier is het belangrijke stuk: 'Een event toevoegen via de AddHandler 'Het eerste is het type - event definieren, het zou bvb. ook een MouseHover kunnen zijn 'Het tweede is de naam die je meegeeft, als er dan staat "Me.Blaat" moet het event Blaat noemen AddHandler pic_box.Click, AddressOf Me.Klik Next End Sub 'Hier is het event dat je dan aanroept vanuit de PictureBox 'In dit voorbeeld is het maar een HelloWorld MessageBox weergeeft Private Sub Klik(ByVal sender As Object, ByVal E As System.EventArgs) MessageBox.Show("Hello World") End Sub End Class
Deze code heb ik gebruikt met niets op de Form dus ze werkt. Ik hoop dat je hier iets mee bent!  |