login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vb.net Cursor weg (Opgelost)

Offline zwobbel - 16/10/2007 21:19 (laatste wijziging 16/10/2007 21:23)
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Ik ben bezig met het maken van een spelletje met een crosshair als cursor. Dit heb ik nu ingevoerd en heb er al voor gezorgd dat mijn afbeeling van crosshair mijn cursos volgt. Nu zou die cursor nog gehide moetten worden. Hoe doe ik dit?

Plaatscode: 3681

Bovenstaande code zorgt er alvast voor dat de afbeelding van crosshair de muis beweging volgt.

EDIT:
  1. Windows.Forms.Cursor.Hide()


Blijkbaar verbergt die command mijn cursor maar als ik dan terug over de form wil gaan is mijn mijn nog weg hoe toon ik die dan wel?

Dus situatie moet zijn:
- Als ik in de picture box ga moet muis verdwijne
- Ga ik over form muis is er weer

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 16/10/2007 21:21
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb geen zak verstand van VB.net, maar dit koste zelfs mij maar 1/40ste seconde googlen 
Offline zwobbel - 16/10/2007 21:24
Avatar van zwobbel PHP gevorderde
vinTage schreef:
Ik heb geen zak verstand van VB.net, maar dit koste zelfs mij maar 1/40ste seconde googlen 


Mja na het poste van mijn topic kwam ik het ook plots tegen op google maar stoot ik op een ander probleem dat ik niet direct kan oplossen door te google:

Dus situatie moet zijn:
- Als ik in de picture box ga moet muis verdwijne
- Ga ik over form muis is er weer
Offline vinTage - 16/10/2007 21:28 (laatste wijziging 16/10/2007 21:30)
Avatar van vinTage Nieuw lid http://allapi.m...rsor.shtml

mij lijkt het dat je dus zoiets kan doen:

System.Windows.Forms.Cursor.Current.Show;
System.Windows.pictureBox.Cursor.Current.Hide


de synthax zal wel fout zijn, maar zoiets lijkt mij logisch
Offline Dark_Paul - 16/10/2007 21:30
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik heb net als vinTage de ballen verstand van VB.Net, maar kan je niet iets doen dat bij het binnenkomen in de picturebox (een OnEnter-event ofzo?) je het stukje Windows.Forms.Cursor.Hide() aanroept, en bij het verdwijnen uit je picturebox de cursor weer getoond wordt?
Offline zwobbel - 16/10/2007 21:31 (laatste wijziging 16/10/2007 21:36)
Avatar van zwobbel PHP gevorderde
Dark_Paul schreef:
Ik heb net als vinTage de ballen verstand van VB.Net, maar kan je niet iets doen dat bij het binnenkomen in de picturebox (een OnEnter-event ofzo?) je het stukje Windows.Forms.Cursor.Hide() aanroept, en bij het verdwijnen uit je picturebox de cursor weer getoond wordt?


Mja heb ik alreeds geprobeert maar zo simpel is het niet

EDIT
Aah wacht ik heb op een ander mannier nu geprobeert zoals Dark_paul zei en this gelukt, topic mag dicht, sorry had logischer moetten nadenken!

(Ben nog maar maandje bezig met vb.net)

Oplossing voor anderen:
Plaatscode: 3682
Offline Dark_Paul - 16/10/2007 21:38
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Mooi dat het werkt..
Topic kan je 'sluiten' door op het groene vinkje bij je topicstart te klikken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.311s