login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

VB .NET DB

Offline finduilas - 20/04/2007 18:56
Avatar van finduilasPHP gevorderde Hallo,

Ik ben bezig aan het zoeken hoe ik een connectie kan maken met een DB in VB .NET. Wat ik wil is dat je gewoon het gemaakte VB programma kan gebruiken. Wanneer er dingen opgehaald,gewijzigd of hoe dan ook iets met de database te maken heeft, wil ik niet dat er een programma als acces worden geladen ofzo.IK heb al een eindje gezocht maar vond niet veel.Enkel het opslaan in .txt maar dat is niet echt handig als je dingen wil ophalen.

KORT: Ik wil een DB. Ophalen van gegevens gebeurt zoals bij mysql. SELECT,.... Er wordt ook geen ander programma geladen.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline rambo - 20/04/2007 20:37 (laatste wijziging 20/04/2007 20:38)
Avatar van rambo HTML beginner Even Googlen et voila:
hier
Offline finduilas - 20/04/2007 20:58
Avatar van finduilas PHP gevorderde helaas in het engels maar bedankt 
Offline Abbas - 23/04/2007 00:56
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Connectionstring om met een MS Access DB te verbinden:
  1. VB:
  2. Dim verbinding as OleDbConnection
  3. verbinding = new OleDbConnection("Provider = Microsoft.Jet.OleDb; Data Source = locatie\\database.mdb")
  4.  
  5. C#:
  6. OleDbConnection verbinding = new OleDbConnection("Provider = Microsoft.Jet.OleDb; Data Source = locatie\\database.mdb");

Connectionstring om met een MS SQL DB te verbinden:
  1. VB:
  2. Dim verbinding As SqlConnection
  3. verbinding = new SqlConnection("Data Source=.\\SQLEXPRESS; AttachDbFileName=locatie\\database.mdf; Integrated Security=True; User Instance=True")
  4.  
  5. C#
  6. SqlConnection verbinding = new SqlConnection("Data Source=.\\SQLEXPRESS; AttachDbFileName=locatie\\database.mdf; Integrated Security=True; User Instance=True");
Offline citroen - 23/04/2007 01:29
Avatar van citroen Onbekend 't gemakkelijkste is een access database ( bovenste van de voorbeelden ) hiervoor heb je geen extra server nodig zoals een database als MySQL en MSSQL wel nodig hebben.
Offline Mad_Mike - 23/04/2007 09:34
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ik maak gebruik van SQLite in C# .NET Dit moet vast ook onder VB .NET kunnen. Een SQLite database wordt in 1 enkel bestand opgeslagen en kan zo dus gemakkelijk met je programma meegeleverd worden zonder de nodige programma's ofzo 

Google ff op VB SQlite... en je vind gegarandeerd kant en klare oplossingen. En ja, deze zullen voor 99% in het Engels zijn. Maar daar zal je aan moeten werken als dat een drempel voor je is, want de meeste bruikbare informatie op het internet is in het engels.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s