login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwsbrief

Offline jeffreydv - 14/10/2005 16:59
Avatar van jeffreydvHTML beginner ik heb in mijn ledensysteem een nieuwsbrief systeem. elke zondag verstuur ik dan een niewsbrief met updates enzo.
maar, mensen die in hun account op mijn site een verkeerd email adres hebben ingevult, ontvangen geen email. maar 'ik' krijg zelf wel in me inbox een mailtje dat de nieuwsbrief niet is aangekomen... zo'n mailtje krijg ik bij elk lid die et verkeerde email adres heeft ingevult. vorige week kreeg ik al 12 van die berichten... weet iemand of ik hier iets tegen kan doen?

alvast bedankt.
Jeffrey de vries.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 14/10/2005 17:01
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als je ledensysteem een PM systeem bevat kan je leden bijvoorbeeld een PM sturen wanneer zij geen geldig email adres hebben. Verder kan je dan in hun profiel aanpassen dat zij GEEN nieuwsbrief meer krijgen tenzij ze het zelf weer aanvinken.

Op die manier voorkom je dat soort dingen.
Offline MechaVore - 14/10/2005 17:05
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
of je zorgt ervoor dat ze een bestaand email adres moeten gebruiken dmv activatie ..
Offline Gerard - 14/10/2005 17:25
Avatar van Gerard Ouwe rakker en als adressen dan vervallen na enkele maanden? dan houdt je dit probleem alsnog.
Offline Voldemort - 14/10/2005 18:06
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Het kan met de functie fsockopen. Hoe weet ik niet, dat moet je maar ff opzoeken. Je check of het bestaat, indien wel, verstuur je, anders niet. Als het niet verzonden is kan je zorgen dat je jezelf een lijstje mailt, dan weet je wie er een vals mailadres heeft ingevuld .

Je kan ook in de functie mail, de headers wat aanpassen ;).

Ik zou de eerste methode kiezen.
Offline Thomas - 14/10/2005 18:17
Avatar van Thomas Moderator Euh, je kunt kijken of email-adressen bestaan mbv fsockopen? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Je kunt wel m.b.v. sockets communiceren met een mailserver en op die manier mail versturen, maar je kunt zo niet achterhalen of een mail-adres wel bestaat lijkt mij...

Je zou voor het versturen van mail het emailadres kunnen controleren (of deze goed is opgebouwd - van de vorm a@b.cd dus o.i.d.). Als dit al niet klopt heeft het meestal geen zin om mail naar een (hoogstwaarschijnlijk niet-kloppend) adres te sturen. Er staat tussen de scripts wel wat scriptjes met reguliere expressies die controleren of een adres een geldig email-adres is (of er op lijkt).
Offline jeffreydv - 14/10/2005 18:21
Avatar van jeffreydv HTML beginner activatie zou wel slim zijn ja... ff proberen..

Bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s