login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

refresh op commando

Offline lau - 01/10/2005 17:20
Avatar van lauHTML interesse Hi,

Ik heb een FLASHchat gemaakt die gebruikt wordt op een site. De flashchat kan worden geactiveerd of deactiveerd dmv php aanvinken/uitvinken.

Maar nu, als er 10 mensen zitten te klooien kan ik de chat niet sluiten. Nouja.. ik kan het wel activeren en deactiveren dmv aan en uitvinken. Maar de pagina waarop de flashchat geinclude wordt, wordt niet gerefreshed... dus kunnen ze nog door klooien, ook al heb ik het al gesloten. De nieuwe mensen die op de chat willen, kunnen dan wel niet de chat meer in, omdat de pagina gedeactiveerd is. Maar de mensen die al in de chat zitten (dus voor de deactivatie) worden niet van de pagina 'verbannen'.

Dus nu wil ik dat die flashchatpagina op commando wordt gerefreshed zodra de pagina gedeactiveerd wordt.
Dus als ik de chat uitvink (op deactivatie staan), wil ik dat de flashchatpagina wordt refreshed op het moment dat ik het uitvink.
Is dit mogelijk, dus eigenlijk op commando?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 01/10/2005 19:03
Avatar van ikkedikke PHP expert via flash misshcien, dat die bij ieder bericht kijkt of de chat nog open is,
of je zet een iframe van 1 bij 1 op je site en vanuit daar met en javascriptje
Offline lau - 01/10/2005 20:22
Avatar van lau HTML interesse Ik gebruik het liefst geen iframe, dan zal de hele layout totally verkloot zijn.
Offline Tracer - 01/10/2005 20:49
Avatar van Tracer Lid misschiens dit ik ben het niet zeker

  1. <META HTTP-EQUIV='refresh' CONTENT='3; URL=index.php'>
Offline BigBug - 01/10/2005 21:12
Avatar van BigBug PHP expert @ Tracer, dat gaat waarschijnlijk niet. Dit omdat het een flashchat is.. en als deze flashchat wordt vernieuwd zal je waarschijnlijk opnieuw moeten inloggen.. en dit is iniedergeval hinderlijk..
Offline lau - 01/10/2005 22:49
Avatar van lau HTML interesse @Tracer, de jouwe werkt pas als de pagina refreshed. Ik wil juist dat de pagina op commando word refreshed, want de mensen die zitten in de flashchat kan dmv flash gewoon gegevens ophalen zonder dat de pagina refreshed wordt (dat was ook mijn uitgangspunt voor het maken van een flashchat ipv refresh chatbox).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s