login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Form backup

Offline Smiley - 26/08/2005 12:04
Avatar van SmileyNieuw lid Mijn host schakelt vandaag over naar nieuwe servers. Omdat ik bang ben dat mijn forum verloren gaat (ze kunnen het niet garanderen) heb ik een back-up gemaakt. Maar hoe moet ik die backup nou installeren?

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline IcEmAn - 26/08/2005 12:10
Avatar van IcEmAn PHP interesse je upload je forum gewoon opnieuw, nadat je de gegevens van je database hebt nagekeken en evt. veranderd
en je MySQL backup kan je gemakkelijk terugzetten in phpBB, maar weet niet hoe het zit met vbulletin en invision
Offline Frederic - 26/08/2005 16:29
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde zorg dat je een recente databaseexport hebt, da's voldoende, want je forumsoftware (phpBB, vBul,...) kan je gewoon weer uploaden.

Btw, even offtopic: bij welke ***host zit jij? Ze hebben eventjes zin om de servers te veranderen (is nog te aanvaarden) maar kunnen niet garanderen dat gegevens behouden blijven? Wat als je nou een heel bedrijf hebt dat steunt op die website met een database?
Offline Smiley - 27/08/2005 20:37 (laatste wijziging 27/08/2005 20:39)
Avatar van Smiley Nieuw lid Ik zat bij Chumhost. Ik heb via het forum adminpanel een database backup gemaakt, is dat voldoende?

Ok, maar ik heb het forum geuploadt. Hoe gooi je nu die backup eroverheen?
Offline Ibrahim - 27/08/2005 20:40
Avatar van Ibrahim PHP expert welke forum heb je dan ??
Offline Smiley - 27/08/2005 20:42
Avatar van Smiley Nieuw lid PHPBB
Offline Smiley - 27/08/2005 20:42
Avatar van Smiley Nieuw lid PHPBB
Offline Gerard - 27/08/2005 20:59
Avatar van Gerard Ouwe rakker Waarom moet je die backup nu weer restoren dan. Zorg gewoon dat je hem hebt en wacht even af of de transfer van de host goed verloopt.

Zoniet dan heb je hem bij de hand en kan je hem gewoon weer uploaden via het control panel danwel met phpmyadmin.
Offline Smiley - 27/08/2005 21:01
Avatar van Smiley Nieuw lid Ok, de transfer is niet goed verlopen. Dus ik moet het forum opnieuw uploaden + installen. Daarna dat .txt bestandje waarin alle data staat, wat ik kreeg bij het maken van de backup, gewoon uploaden via PHPMyAdmin?
Offline Gerard - 27/08/2005 21:05
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik weet niet waarmee jij dat backup bestandje hebt gemaakt. PHPMyAdmin stuurt zijn bestanden in .sql formaat.

Tenzij jij de contents in het beeld hebt gezet en daarna copy/paste hebt gedaan in een nieuw text document.

Ik zou trouwens ook even een klacht sturen naar je host dat je het er niet mee eens bent dat jij niet kan vertrouwen op hun blabla... wie weet sleep je er wat maanden gratis hosting uit ofzo 
Offline Smiley - 27/08/2005 21:08
Avatar van Smiley Nieuw lid De hosting is al gratis, dus ik ga niet klagen 

In het adminpanel staat gewoon backup maken. Dat doe ik, en dan verschijnt er een scherm en kan ik downloaden. Ik deed alles vanuit de adminpanel en niet via PHPMyAdmin.
Offline Gerard - 27/08/2005 21:17
Avatar van Gerard Ouwe rakker dan moet je ergens in dat adminpaneel ook de optie hebben om een backup te restoren. welk adminpaneel gebruik je trouwens, even voor de duidelijkheid.

Offline Smiley - 27/08/2005 21:24
Avatar van Smiley Nieuw lid Ik gebruik geen admin panel volgens mij, geen spceciale. Ik installeer het forum gewoon en dan kun je de adminpanel in, doe geen speciale adminpanel eroverhee, maar ik zal eens kijken.
Offline Ibrahim - 27/08/2005 21:56
Avatar van Ibrahim PHP expert eerst zeg je dat je alles in een admin paneel doet en dan zeg je dat je geen adminpaneel hebt? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s