login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mega noobish

Offline kwbuske - 16/08/2005 22:48
Avatar van kwbuskeNieuw lid Hi,
ik ben nieuw op dit forum, buiten het opstellen van een mailform in php heb ik nog niet veel met php gewerkt.

Mijn vraag gaat als volgt:
Ik krijg via een php mailform enkele gegevens binnen! Hoe zouden deze gegevens naar mijn database (MySQL) kunnen gaan, en hoe kan ik mijn database in een html pagina gebruiken. Dus enkele queries tevoorschijn laten komen ?

Het is duidelijk dat dit een grote vraag is ! Kan iemand me alvast op weg zetten met enkele tutorials, is het uberhaupt mogelijk om autodidact deze informatie te vergaren?

hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...:ooh:

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 16/08/2005 22:50
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde http://www.site...p;type=int

nouw, bekijk hier even de 1e en 3e tutorial van 
Offline Groovie - 17/08/2005 09:56
Avatar van Groovie HTML interesse ik denk dat het handiger is dat je het tevoorschijn laat komen op een PHP pagina...
bij het contactscript kan je de query : INSERT INTO tabel WHERE ('$_POST['naam'] = naam', '$_POST['emailadres'] = email')
od.

Mvg,
Groovie
Offline cracker - 17/08/2005 09:58 (laatste wijziging 17/08/2005 10:00)
Avatar van cracker Onbekend WTF voor een query is dat ?
WHERE bestaat niet bij INSERT 
Syntax is trouwens totaal fout.
Offline BigBug - 17/08/2005 10:01 (laatste wijziging 17/08/2005 13:48)
Avatar van BigBug PHP expert @ cracker, ipv hem af te kraken mag je hem best helpen..

-------------------------------------

Als je iets wilt inserten doe je het met zo'n query als deze:

INSERT INTO je_tablenaam ('row1','row2') VALUES ('ditkomtinrow1','ditkomtinrow2')

Edit: Oja, jij gebruikte WHERE, maar dat gebruik je alleen icm SELECT. bijv: "SELECT * FROM smurfys WHERE naam='murfy'"

Murfy edit: smurfys? 
Offline Qhead - 17/08/2005 10:02
Avatar van Qhead HTML interesse http://www.site...&id=79 ;)
Offline Legolas - 17/08/2005 12:28
Avatar van Legolas Onbekend @BigBug: 2 maal fout..:p

1. de row1 en row2 zijn natuurlijk verkeerde namen, dat moeten kolom1 en kolom2 zijn als voorbeeld, en die mogen ook niet tussen quotes staan.
2. WHERE kan net zo goed bij UPDATE en DELETE, anders zou het een mooie boel hier worden op het forum é^^
Offline BigBug - 17/08/2005 13:44
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
@BigBug: 2 maal fout..

1. de row1 en row2 zijn natuurlijk verkeerde namen, dat moeten kolom1 en kolom2 zijn als voorbeeld, en die mogen ook niet tussen quotes staan.
2. WHERE kan net zo goed bij UPDATE en DELETE, anders zou het een mooie boel hier worden op het forum é


2x niet fout, bij de bovenste was ik idd het woord kolom kwijt en bij het 2de miste er enige informatie 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s