login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SQL dump voegt tekens toe

Offline Legolas - 09/08/2005 16:21 (laatste wijziging 09/08/2005 16:48)
Avatar van LegolasOnbekend Beste,

Ik probeerde een uur geleden mijn SQL structuur + inhoud over te zetten naar het domein: www.psarts.be

Wat er precies aan de hand is weet ik niet, maar er is in ieder geval wel íets aan de hand: hij voegt extra slashes toe (de export) :o

'n Voorbeeld:
Citaat:
<table width=\"90%\" align=\"center\"> <tr> <td colspan=\"7\" align=\"center\"> <b>$calendar[monthname] $calendar[year]</b> </td></tr><tr> <td> <b>Z</b> </td> <td> <b>M</b> </td> <td> <b>D</b> </td> <td> <b>W</b> </td> <td> <b>D</b> </td> <td> <b>V</b> </td> <td> <b>Z</b> </td> <tr> $calendardays </tr> <tr> <td colspan=\"3\"> <a href=\"index.php?$calendar[prevmonthdate]\">?$calendar[prevmonth]</a> </td> <td> </td> <td colspan=\"3\" align=\"right\"> <a href=\"index.php?$calendar[nextmonthdate]\">$calendar[nextmonth]?</a> </td> </tr></table>

staat er in de exportfile 
Terwijl in de database dit staat:
Citaat:
<table width="90%" align="center">
<tr>
<td colspan="7" align="center">
<b>$calendar[monthname] $calendar[year]</b>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<b>Z</b>
</td>
<td>
<b>M</b>
</td>
<td>
<b>D</b>
</td>
<td>
<b>W</b>
</td>
<td>
<b>D</b>
</td>
<td>
<b>V</b>
</td>
<td>
<b>Z</b>
</td>
<tr>
$calendardays
</tr>
<tr>
<td colspan="3">
<a href="index.php?$calendar[prevmonthdate]">?$calendar[prevmonth]</a>
</td>
<td>

</td>
<td colspan="3" align="right">
<a href="index.php?$calendar[nextmonthdate]">$calendar[nextmonth]?</a>
</td>
</tr>
</table>

dit is maar een voorbeeld, maar gebeurt bij allemaal. volgens mij is het een kwestie van addslashes/stripslashes, iig denk ik dat het daarmee te maken heeft. weet iemand hoe ik dit moet oplossen? want de HTML doet erg raar nu:s 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 09/08/2005 16:40
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Gedeeltelijk heeft het te maken met addslashes, maar ook met het feit dat er een omgekeerde versie van nl2br wordt toegevoegd (niet volledig). alle \n\r die door een textfile wordt geïnterpreteerd als [enter] en door een browser (naar keuze) als niets worden ineens wel geïnterpreteerd als \n\r door een textfile.
Offline Legolas - 09/08/2005 16:44 (laatste wijziging 10/08/2005 08:57)
Avatar van Legolas Onbekend dat probleem met \r\n is opgelost - die worden er in de DB weer uitgehaald - maar dat andere snap ik niet helemaal wat je nu zegt.

edit: het had haast en ik dacht gade nou de hele tijd op sima lope w8e zelf uitzoeke leerde meer van ze:p dus dat maar doen. ik ben er nu uit:D toch TY nemesis;-)
Offline Thomas - 10/08/2005 11:42
Avatar van Thomas Moderator Misschien wil je de oplossing met de rest delen ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.26s