login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tabs gebruiken in gastenboek.

Offline zerox - 29/07/2005 17:35
Avatar van zeroxNieuw lid Ik ben bezig met een gastenboek te programmeren in php met gebruik van mysql. Het is me al gelukt om ubb en smilies te gebruiken. Ook zet hij enters om in <br>. Alleen ik kan nergens een manier vinden om ook tabs te gebruiken. Dus als ik in het bericht een tab gebruik dat ik die later ook heb in het bericht. Ik sla het bericht op in de database als een text.

Graag wat hulp.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 29/07/2005 17:44
Avatar van gothmog Lid volgens mij is het niet mogelijk om tab te gebruiken in een textveld, want dan gaat ie automatisch naar bijv. de submit button check t zelf hieronder
Offline zerox - 29/07/2005 17:45
Avatar van zerox Nieuw lid Dat weet ik maar als je bijvoorbeeld een tekst plakt vanuit word of zo dan krijg je er wel een tab tussen.
Offline DRUNK - 29/07/2005 18:56 (laatste wijziging 29/07/2005 18:56)
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Je kunt hier ook een UBB code voor verzinnen ( [t /] iod. ), zodat je deze later als 'tab' kunt weegeven. HTML heeft hier dacht ik geen tag/code voor maar dat weet ik ook niet zeker.
Offline Thomas - 29/07/2005 19:22
Avatar van Thomas Moderator Mja - je zou er een UBB-tag voor kunnen introduceren. Misschien kun je ook in textvelden toetsaanslagen "afvangen" en hier dan via JavaScript iets mee doen - bv. je cursor staat in een tekstveld dat tabs toestaat, wanneer je nu een tab aanslaat, doe je het volgende:
- geef het tekstveld weer de focus
- plak er een tab bij

zoiets...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s