login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vage Fout!

Offline barry - 11/05/2005 11:38
Avatar van barryPHP interesse Als ik de volgende query wil uitvoeren:
  1. <?
  2. function addNewFav($name, $page) {
  3. mysql_query("INSERT INTO `homenet_fav` (`id`, `user`, `page`, `name`) VALUES ('', '1', 'test', '12'); ") or die (mysql_error());
  4. header("location: index.php?pid=".$page);
  5. }
  6. ?>


Krijg ik de volgende fout:
  1. Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/site5/web/franchise/lib/func.mysqlQuerys.php on line 3
  2.  
  3. Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/site5/web/franchise/lib/func.mysqlQuerys.php on line 3
  4.  
  5. Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /home/site5/web/franchise/lib/func.mysqlQuerys.php on line 3
  6. Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)


Als ik die query gewoon uitvoer met phpmyadmin, dan doet ie het gewoon (exact dezelfde query)...

Het bestand waar de query wordt uitgevoerd wordt geinclude in een configbestand, welke weer geinclude wordt in de index... waar hij uitgevoerd wordt na een $_POST['']:

  1. <?
  2. if ($_POST['newFavNaam']) {
  3. addNewFav($_POST['newFavNaam'], $_GET['pid']);
  4. }
  5. ?>


Iemand ooit die fout gehad en enig idee hoe dit op te lossen is?

Groet, Barry

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 11/05/2005 11:55
Avatar van Thomas Moderator Is er op dat moment al een connectie met je database(server) ?
Offline jopiduurkopi - 11/05/2005 14:27
Avatar van jopiduurkopi Onbekend denk het niet, als je pas op het moment dat dat uitgevoerd wordt de melding krijgt dat hij niet kan verbinden.

concluse: lees ff een mysql tut en maak een connectie. succes
Offline Thijs - 11/05/2005 15:38
Avatar van Thijs Crew hosting Of je maakt geen verbinding of je MySQL ligt plat, maar aangezien je verteld dat je wel op phpMyAdmin kunt lijkt me het eerste het geval te zijn zoals de voorgangers hier al zeggen 
Offline barry - 11/05/2005 17:32
Avatar van barry PHP interesse Ja ik heb de fout al... de connectie werd later gemaakt dan de query...

door me includes en alles ;)

  1. concluse: lees ff een mysql tut en maak een connectie. succes


lol hehehe zal ik doen ;) kan niet genoeg weten natuurlijk 


Nee maar ... allen bedankt... tis opgelost nu
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s