login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP and random selection ID from Mysql

Offline x25viper - 15/03/2005 19:38 (laatste wijziging 16/03/2005 09:57)
Avatar van x25viperNieuw lid Hallo iedereen

Kan iemand mij helpen met een script dat geschreven is in PHP?
Het probleem is het volgende:

Volgend is het script en daarna de vraag voor een oplossing.
  1. <?php
  2.  
  3.  
  4. require("config.php");
  5. include "includes/stats1.php";//loading statics
  6.  
  7. $ref_id = @$_COOKIE["ref_id"];
  8. if(empty($ref_id))
  9. $ref_id=@$_REQUEST["id"];
  10.  
  11. if(empty($ref_id))
  12. {
  13. include "includes/randemail.php";
  14. $ref_id=get_rand();
  15. }
  16. setcookie("ref_id",$ref_id,time()+60*60*24*365);
  17.  
  18. $sql = "SELECT * FROM members WHERE id = '$ref_id' and status=$PAIDALL";
  19. $result = mysql_query($sql);
  20. $Row = mysql_fetch_assoc($result);
  21. if(!$Row)
  22. {
  23. setcookie("ref_id","");
  24. die("<b>That email has not been activated yet or has been suspended. Please
  25. <a href='index.php'>Click Here</a> to start the Randomizer, then send an email to the Admin</b>");
  26. }
  27. // Add hits to Ref. User profile //
  28. if (!session_is_registered("counted"))
  29. {
  30. mysql_query("UPDATE members SET hits=hits + 1 WHERE id = '$ref_id'");
  31. session_register("counted");
  32. }
  33. $template->assign("ref_id",$ref_id);
  34. $template->assign("em",$Row["email"]);//not needed
  35. $template->assign("name",$Row["name"]);
  36.  
  37. $template->assign("main_template",$template->fetch("display.html"));
  38. $template->display("template2.html");
  39.  
  40. ?>


Volgens mij checkt het script eerst of er een "cookie" aanwezig is op de pc, indien niet aanwezig kijkt hij naar de referral ID die in de URL zit, om een member uit een Mysql DB te selecteren.
Indien die ref_ID niet terug gevonden wordt in de DB zegt hij:

setcookie("ref_id","");
die("<b>That email has not been activated yet or has been suspended. Please
<a href='index.php'>Click Here</a> to start the Randomizer, then send an email to the Admin</b>");

Maar in plaats van die melding te geven moet hij eigenlijk een random member ID uit de DB nemen en naar de main page gaan.

Kan iemand mij helpen?

Ik ben je enorm dankbaar als ik een oplossing vind voor mijn probleem. Zelfs bereid een kleine vergoeding te geven. :-)

Indien je mij wilt bereiken, laat dan een bericht achter zodat we kunnen chatten over de oplossing of event. vragen.

Mercie

Mvg

Dennis De Jong

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 30/11/1999 00:00
Avatar van Stijn PHP expert Voeg mij toe op MSN stijnleenknegt1@hotmail.com.rnZal je daar verder helpen 
Offline flance - 30/11/1999 00:00
Avatar van flance HTML interesse [quote]rnVoeg mij toe op MSN stijnleenknegt1@hotmail.com.rnZal je daar verder helpen ;)rn[quote] Het is toch een forum en dan los je het toch via het forum op lijkt me...
Offline x25viper - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van x25viper Nieuw lid zal de oplossing ook plaatsen op het forum, als ik die heb.rnrn[b][u]EDIT[u][b]rnheeft er iemand nog ideeenrnWe komen er niet uitrnrn[b][u]EDIT #2[u][b]rnheb de oplossing.rnrnblijkbaar moest de volgende regel twee keer voorkomen na elkaarrnrn[code]{rninclude (includesrandemail.php);rn$ref_id = get_rand();rn}rnrn$sql = SELECT FROM members WHERE id='$ref_id' and status='$PAIDALL';rn$result = mysql_query($sql);rn$Row = mysql_fetch_assoc($result);rnrnsetcookie(ref_id, $ref_id, time()+606024365);[code]rnrninplaats van de regel DIE te geven laat ik hem nu nog een keer zoeken in de DB naar een id.rnEn dat werkt wel.rnrnToch bedankt stijn1989 maar ben er toch uitgekomen.rnDe file die je doorstuurde werkte niet, want hij gaf niets, inplaats van een id. Bleef dus hangen en zou een verkeerde id gebruiken voor de DB.rnrnVoilarnrnMijn avond kan niet beter worden.rnrnMercie allenrnrnTot laterrnrnDennisrnrnPS. Mochten er nog vragen zijn laat het me weten, okay!rnrnPlus, als er iemand iets wil bijverdienen met het schrijven van PHP op maat, laat me iets weten.
Offline wickedsid - 30/11/1999 00:00
Avatar van wickedsid Lid x25Viper, lol euh mja, ligt eraan wat of hoe hé ) ik wil je mijn werk wel eens laten zien, ben geen super expert maar heb al paar sites helpen maken met PHP )
Offline x25viper - 30/11/1999 00:00
Avatar van x25viper Nieuw lid Hi Wickedsidrnrnshow me!rnrnIk ben momenteel bezig met een project waarbij ik PHP mensen kan gebruiken. rnrnHeb je MSN, ICQ of iets anders waarbij we een aantal dingen kunnen doornemen zonder te moeten wachten op antwoordrnrnLaat me maar iets weten.rnrnByernrnDennis
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s