login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Scriptje aantal keren gelezen!

Offline freakske - 01/03/2005 10:04
Avatar van freakskeNieuw lid Yow,

Ik heb zonet een nieuwssysteem geïnstalleerd, op MySQL draaiende en het werkt perfect, het enige dat ik mis en dat ik al zolang wil integreren in zo'n nieuwssysteem is het volgende.

Bij elk nieuw gepost nieuwsbericht krijg je een aantal zaken te zien, de auteur, datum, tijd enz. Maar ik wil daar nu een scriptje bij of een code die mij toont hoeveel keer dit artikel gelezen is.

Kan iemand mij zo'n code of scriptje bezorgen, of mij uitleggen hoe ik dit het best oplos?

Thx

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Volhouden - 30/11/1999 00:00
Avatar van Volhouden Nieuw lid Gewoon in de rij waar ook de titels van het artikel staan (in de sqltable) een kolom aanmaken viewed en dan telkens bij het openen van het artikel deze +1 doen.
Offline freakske - 30/11/1999 00:00
Avatar van freakske Nieuw lid Kan je je uitleg mss eens omzetten in php-code want zover ben ik nog niet dat ik jouw uitleg direct kan omzetten in code en deze dan kan werkende krijgen
Offline Frisbee - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Frisbee HTML beginner in de tabel een kolom toevoegen die bijvoorbeeld viewed heet (zoals volhouden al zegt)rnrnen dan zet je op de nieuwspagina een code neer die ongeveer zo gaatrnrn[code]phprnrn$query = UPDATE nieuws SET viewed=viewed+1 WHERE nieuwsID = '.$_GET['nieuwsID'].';rnmysql_query($query);rnrn[code]rnrnen op de overzichtpagina vraag je het veld viewed op.. maar dat kun je zelf wel verzinnen
Offline freakske - 30/11/1999 00:00
Avatar van freakske Nieuw lid thx
Offline BigBug - 30/11/1999 00:00
Avatar van BigBug PHP expert En als je het dan weer op wilt halen moet je zorgen dat daar verbinding is met je config (gewoon een include) dat je verbinding hebt en doen doe je rn[code]SELECT vieuwed FROM nieuws WHERE nieuwsID = '$_GET['nieuwsID'].'[code] rnrnCorrect me if i am wrong..
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde Als je wilt dat ie niet erbij optelt als je al een keer gekeken hebt moet je gebruikmaken van cookies.rnrn@BigBug, het moet viewed i.p.v. vieuwed zijn.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s