login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwsberichten verwerken in mail

Offline Armation - 23/02/2005 11:47
Avatar van ArmationNieuw lid Ik wil mijn leden een mail sturen met de deze week geplaatste nieuwsberichten.

Om de berichten van deze week op te halen is geen probleem, maar hoe verwerk in de resultaten in mijn mail functie?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde zet alle email adressen in een array, en laat deze met een foreach lus allemaal doorlezen en versturen
Offline Armation - 30/11/1999 00:00
Avatar van Armation Nieuw lid kun je daar een voorbeeld vangeven
Offline remy - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van remy PHP ver gevorderde rnrn[code]phprn$emailadressen = array('test@test.nl', 'test2@test.nl');rnforeach($emailadressen as $key = $value)rn{rnrn$titel=Functie van mail;rn$bericht=Hier kan je meer vinden over de functie van mail;rn$headers=Fromtestarmation@test.nl;rnrnmail($value, $titel, $bericht, $headers); rn}rn[code]rnzoiets moet je maar es proberen.
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend Je zegt dat je rijen uit je db kunt halen. Dan zul je vast wel eens een gastenboek ofzo gemaakt hebben en dus met een while ofzo die rijen geprint hebben.rnDan kun je toch wel bedenken dat je die print door een mail() kunt vervangen...rnrnJe kunt ook (als je het snapt), ipv elk lid apart een mail te sturen, alle adressen, gescheiden door komma's, als BCC opgeven. Dan hoef je maar 1 keer de mail() functie te gebruiken (is ook wat minder werk voor de mail server) en krijgen de leden elkaars email adres niet te zien.
Offline Armation - 30/11/1999 00:00
Avatar van Armation Nieuw lid Tuurlijk weet ik hoe je rijen ophaald, maar het gaat niet alleen om de nieuwsberichten maar om meerdere selecties.rnrnEen voorbeeldrnrnIk wil van nieuws, games en downloads de rijen ophalen die deze week gepost zijn. Dat is niet zo moeilijk. rnrnMaar al voorbeeldrnNieuws heeft 10 rijen games heeft er 5 en downloads heeft er 7 ineen week.rnrnHoe geef ik deze rijen mee in mijn mail.rnrnDat gaat geloof ik minder makelijk dan jij bedoeld.
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend als je die gewoon allemaal met dezelfde opmaak wilt weergeven wordt het nauwelijks moeilijker, alleen ietsje meer code.rnrnJe zou alles na het uitlezen in een multidimensionale array kunnen zetten en dat alles lijst in je mail zettenrnrn[code]phprnrnconnectie met dbrnrn$new_items = array();rnrnnieuws items ophalenrnrnwhile( rij uit resultset halen )rn{rn $new_items['nieuws']['titel van item'] = 'url van item';rn}rnrngame items ophalenrnrnwhile( rij uit resultset halen )rn{rn $new_items['games']['titel van item'] = 'url van item';rn}rnrndownload items ophalenrnrnwhile( rij uit resultset halen )rn{rn $new_items['downloads']['titel van item'] = 'url van item';rn}rnrn$body = 'Deze items zijn de afgelopen week toegevoegd';rnrnforeach($new_items AS $categorie = $items)rn{rn $body .= 'br br b'.$categorie.'b';rnrn foreach($items AS $titel = $url)rn {rn $body .= 'br - a href='.$url.''.$titel.'a';rn }rn}rnrnmail sturenrnrn[code]rnrnDit kun je natuurlijk verder uitbreiden (en mooiere opmaak). Als je meer gegevens, zoals een beschrijvingeerste zoveel woorden van het item, wilt, kun je nog een dimensie maken, dan krijg je dus zoietsrnrn[code]$new_items['nieuws'][0]['titel'] = 'titel van het item';rn$new_items['nieuws'][0]['url'] = 'url van het item';rn$new_items['nieuws'][0]['tekst'] = 'omschrijving o.i.d.';rnrn$new_items['nieuws'][1]['titel'] = 'titel van het item';rn$new_items['nieuws'][1]['url'] = 'url van het item';rn$new_items['nieuws'][1]['tekst'] = 'omschrijving o.i.d.';[code]rnrnDan moet je de foreach dus ook ff aanpassen.
Offline Armation - 30/11/1999 00:00
Avatar van Armation Nieuw lid dank je ik ga het uitproberen en laat het dan nog even weten
Offline Armation - 30/11/1999 00:00
Avatar van Armation Nieuw lid Ik heb nu dit, kun je me nog even verder helpen want kom er nog niet echt uitrnrnphprnrnconnectie met dbrninclude connect.php;rnrn Leden ophalenrn$leden_info = mysql_query(SELECT FROM leden WHERE actief = '1' ORDER BY user_id DESC);rnwhile ($leden = mysql_fetch_array($leden_info))rn{rnrn Periode bepalenrn$nu = date(U);rn$week = $nu-604800;rnrn$new_items = array();rnrnnieuws items ophalenrn$nieuws = mysql_query(SELECT FROM nieuws WHERE unix = $week);rnwhile ($news_items = mysql_fetch_array($nieuws))rnrnwhile( rij uit resultset halen )rn{rn $new_items['datum']['titel'] = 'url van item';rn}rnrn$body = 'Deze items zijn de afgelopen week toegevoegd';rnrnforeach($new_items AS $categorie = $items)rn{rn $body .= 'br br b'.$categorie.'b';rnrn foreach($items AS $titel = $url)rn {rn $body .= 'br - a href='.$url.''.$titel.'a';rn }rn}rnrnmail sturenrnrnmail(bla bla@bla.nl,Nieuwsbrief,rn$leden[v_naam] $leden[a_naam]rn$leden[vereniging]rnrn$blarn,From Bla bla@bla.nl);rnrn
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend zou je hem ff tussen code tags willen zetten, leest een stuk makkelijker.rnrnverder lijkt het erop dat je nu bij elk lid de nieuwste items gaat ophalen en een mail sturen. Dat is niet de bedoeling, want dan worden al die handelingen 100 x gedaan als je 100 leden hebt en dat vindt mysql denk ik niet zo leuk en dat maakt je script langzaam.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s