login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Plaatjes niet bereikbaar door DNS aanpassing

Offline GroundZero - 01/09/2015 20:58
Avatar van GroundZeroLid Beste,

een van mijn collega's heeft wat DNS aanpassingen laten doen op de server (Vevida). De website werkt prima echter wanneer ik vanaf een andere website nu een plaatje wil weergeven dan krijg ik een 404 terug...

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? voor de duidelijkheid dus:

http://mijnhuis...64-3-t.jpg

Daar staat een plaatje. Het plaatje bestaat echt, ik heb het op de FTP na gekeken en hij staat er echt!

Wanneer ik nu via een andere website naar het plaatje wil linken dan kan dit niet omdat het een 404 genereert, en dat terwijl het plaatje wel aanwezig is op de server.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen. Als je meer informatie nodig hebt dan hoor ik dat graag, ben namelijk totaal niet bekend met DNS en dingen en degene die het heeft ingesteld krijgt het nu allemaal niet meer in orde (werkend) dus lekker hahaha.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Thomas - 01/09/2015 21:39 (laatste wijziging 01/09/2015 21:40)
Avatar van Thomas Moderator Vreemd, hoe is het serveren van een afbeelding anders dan een webpagina?

Omdat je een afbeelding kunt zien in FTP wil niet zeggen dat je deze ook op het web kan zien.

Heb je bijvoorbeeld al uitgesloten dat er iets mis is met:
- rechten van directories/bestanden?
- modules?
- rewrite rules?
- caching?
(en ik neem aan dat de afbeelding in een voor het web zichtbare map staat *kuch*)

En anders dus iets in de routing op serverniveau inderdaad.

Heb je in apache- of andere logs gekeken? Krijg je ergens informatie binnen dat er iets fout gaat?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s