login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Website aanpassen

Offline moki1987 - 24/04/2015 23:55
Avatar van moki1987Nieuw lid Ik zou graag de voettekst willen aanpassen van de site van een vriend. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb de site via dreamweaver op mijn pc gezet, maar ik weet niet in welke map ik de aanpassingen kan doen. Hopelijk kan iemand mij daarbij helpen.

Alvast bedankt

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 25/04/2015 13:26
Avatar van Thomas Moderator Wat je zou kunnen doen is kijken naar de broncode van de uiteindelijke pagina, hier zou in de footer zoiets kunnen staan:
  1. <div class="footer">Dit is de voettekst</div>

Je hebt nu een start/aanknopingspunt waar je op kunt zoeken: class="footer" of simpelweg "footer" (met of zonder accolades).

Hiermee zou je vervolgens in de broncode kunnen gaan zoeken. Dreamweaver heeft ongetwijfeld een zoekfunctie.

Afhankelijk van of je een soort van product gebruikt waarbinnen je website is opgezet (denk bijvoorbeeld aan Joomla ofzo) kan de opzet hiervan al een zekere structuur hebben. Oftewel, in dat geval staat bepaalde code en HTML min of meer op een vaste, en voorgeschreven, plaats.

Deze site, is deze zelf geschreven of is hierbij gebruik gemaakt van een zeker pakket?
Offline moki1987 - 25/04/2015 22:40
Avatar van moki1987 Nieuw lid Bedankt voor uw reactie!!
Deze website werd geschreven door een professional. De inhoud van de website kan ik met behulp van CMS zelf aanpassen. Alleen de voettekst "development by" kan ik niet aanpassen.
Ik zal eens zoeken naar de footer.
bedankt!!

FangorN schreef:
Wat je zou kunnen doen is kijken naar de broncode van de uiteindelijke pagina, hier zou in de footer zoiets kunnen staan:
[..code..]
Je hebt nu een start/aanknopingspunt waar je op kunt zoeken: class="footer" of simpelweg "footer" (met of zonder accolades).

Hiermee zou je vervolgens in de broncode kunnen gaan zoeken. Dreamweaver heeft ongetwijfeld een zoekfunctie.

Afhankelijk van of je een soort van product gebruikt waarbinnen je website is opgezet (denk bijvoorbeeld aan Joomla ofzo) kan de opzet hiervan al een zekere structuur hebben. Oftewel, in dat geval staat bepaalde code en HTML min of meer op een vaste, en voorgeschreven, plaats.

Deze site, is deze zelf geschreven of is hierbij gebruik gemaakt van een zeker pakket?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s