login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CIFullCalendar 403 Forbidden (Opgelost)

Offline kevinD - 08/10/2014 21:56 (laatste wijziging 08/10/2014 21:57)
Avatar van kevinDNieuw lid Ik gebruik een eventkalender,deze werkt heel goed op de home pagina, waar je u kan aanmelden voor de admin en dergelijke. zoals ik het goed begreep. staat de afzondelijke kalender in de map Application/model folder: fullcalendar_model.php. Maar als ik deze pagina aanroep krijg ik forbidden 403. Ik heb de permission al aangepast. uitleg [url]http://sirdre.com/apps/cifullcalendar/docs/[/url] maar ik zie wel iets vreemds op de eerste regel
  1. if ( ! defined('BASEPATH')) exit('No direct script access allowed');
Als iemand er raad mee weet alvast bedankt.
de kalender

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 08/10/2014 22:18 (laatste wijziging 08/10/2014 22:20)
Avatar van Thomas Moderator Dat bestand is niet bedoeld om rechtstreeks aangeroepen te worden, zoals je wellicht had op kunnen maken uit die (enigszins cryptische) omschrijving.

Omdat je kalender niet in de "root" (de hoofdmap) van je website staat is het misschien mogelijk dat je wat extra dingen moet configureren met betrekking tot webdirectories om een en ander in goede banen te leiden.

Zou je kunnen aangeven wat er precies niet werkt, en wat voor melding je krijgt? De applicatie lijkt zijn ding te doen voor zover ik kan zien?

EDIT: of, in andere woorden, wat probeer je bereiken / wat lukt er niet?
Offline kevinD - 08/10/2014 23:20 (laatste wijziging 08/10/2014 23:30)
Avatar van kevinD Nieuw lid
FangorN schreef:
Dat bestand is niet bedoeld om rechtstreeks aangeroepen te worden, zoals je wellicht had op kunnen maken uit die (enigszins cryptische) omschrijving.

Omdat je kalender niet in de "root" (de hoofdmap) van je website staat is het misschien mogelijk dat je wat extra dingen moet configureren met betrekking tot webdirectories om een en ander in goede banen te leiden.

Zou je kunnen aangeven wat er precies niet werkt, en wat voor melding je krijgt? De applicatie lijkt zijn ding te doen voor zover ik kan zien?

EDIT: of, in andere woorden, wat probeer je bereiken / wat lukt er niet?


ja, ik heb de linken aangepast zit in de map kalender dus overal kalender/voor geplaats.
Maar wat ik probeer te bereiken is de kalender op mijn pagina in te voegen [url=http:// http://www.kevinay122.122.axc.nl/kalender.php]in mijn template[/url]
en de opkomende events op de indexpagina te zetten.

Ik heb al de pagina's uit de map kalender verplaats, maar dit levert geen resultaat op
Offline Thomas - 09/10/2014 00:04
Avatar van Thomas Moderator Okay, als ik het goed begrijp wil je de kalender opnemen als een onderdeel van je eigen website. Nu weet ik niet of dit gaat werken want je moet deze kalender, die is gebouwd op het CodeIgniter framework toch meer zien als een op zichzelf staande applicatie, of misschien zelfs als complete website in plaats van een plugin/module.

Dus waarschijnlijk zul je je tactiek moeten "omdraaien": als je dit wilt opnemen in een website zul je dit volgens de regels van CodeIgniter moeten doen, anders wordt het integreren in je eigen maaksel nogal ingewikkeld denk ik (wat gebruik je voor je eigen site? zelf geschreven code?).

En zelfs dan weet ik niet of de kalender geschikt is om als onderdeel van een pagina ingebouwd te worden, maar wat ik zag van de eerdere opmaak - er is nu alleen maar een kalender te zien - dan valt hier wel wat mee te bereiken.

Als ik mij niet vergis heb je dit product aangeschaft? Dan neem ik aan dat je je van tevoren enigszins hebt verdiept in de werking, zijn functionaliteiten en vereisten? Bij dit pakket zit dus ook een compleet framework met zijn eigen spelregels.

Het staat al min of meer op de documentatie-site:
Citaat:
If you already or considering having a site or a web app built on CodeIgniter framework, styled by bootstrap or other responsive theme and storing the data on MySQL, Sqlsrv, Oracle database etc. supported by CI this calendar script can be very useful. For example, if you like to create a event site, booking site, appointment site, personal scheduling site, or any other site using CI framework the script can be easily plug-in into it.


:s
Bedankt door: kevinD
Offline kevinD - 09/10/2014 00:24
Avatar van kevinD Nieuw lid
FangorN schreef:
Okay, als ik het goed begrijp wil je de kalender opnemen als een onderdeel van je eigen website. Nu weet ik niet of dit gaat werken want je moet deze kalender, die is gebouwd op het CodeIgniter framework toch meer zien als een op zichzelf staande applicatie, of misschien zelfs als complete website in plaats van een plugin/module.

Dus waarschijnlijk zul je je tactiek moeten "omdraaien": als je dit wilt opnemen in een website zul je dit volgens de regels van CodeIgniter moeten doen, anders wordt het integreren in je eigen maaksel nogal ingewikkeld denk ik (wat gebruik je voor je eigen site? zelf geschreven code?).

En zelfs dan weet ik niet of de kalender geschikt is om als onderdeel van een pagina ingebouwd te worden, maar wat ik zag van de eerdere opmaak - er is nu alleen maar een kalender te zien - dan valt hier wel wat mee te bereiken.

Als ik mij niet vergis heb je dit product aangeschaft? Dan neem ik aan dat je je van tevoren enigszins hebt verdiept in de werking, zijn functionaliteiten en vereisten? Bij dit pakket zit dus ook een compleet framework met zijn eigen spelregels.

Het staat al min of meer op de documentatie-site:[..quote..]

:s


Ja, ik denk dan niet dat ik het kan gebruiken voor wat ik nodig heb, ik had het nochtans opgezocht.

Het gene wat ik zou willen is zoals ohanah Maar dit is een joomla extensie. Ik gebruik eigenlijk alleen html,php en css en javascript websiteMijn bedoeling was voor met joomla te werken, maar omdat de server van een collega waar ik op werkte dit niet ondersteund heb ik nu zelf een eigenhosting met mysql.

de kalender van onze club zou ik veel actiever willen maken, dat automatisch de eerste 5 schietingen op de home pagina komen
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.347s