login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Google Maps en MySQL.

Offline UpLink - 21/12/2013 15:06
Avatar van UpLink... Ik ben al enkele uren aan het rondneuzen, maar ik kan niet meteen iets vinden dat mij de goede weg uitgooit.

Ik heb in mijn database dus postcodes en namen van gemeenten staan en ik vraag mij af of het überhaupt mogelijk is om die postcodes en gemeenten via PHP uit mijn databases te halen (tuurlijk kan dit stukje) en deze dan via Google Maps weer te geven (allemaal).

Ik vermoed dit via XML te moeten gaan doen, maar voor Google Maps heb je blijkbaar ook Altitude en Longtitude nodig van een locatie, of ben ik daar zo verkeerd in?

Als er mensen zijn die ervaring hebben met Google Maps, voel je vrij wat meer info te geven hierover.

Alvast bedankt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 21/12/2013 15:34 (laatste wijziging 21/12/2013 18:36)
Avatar van Thomas Moderator Via een Google API (JavaScript), waarschijnlijk die van Google Maps, kun je, gegeven een postcode/huisnummer/land/plaats (in een bepaalde volgorde, kommagescheiden) de lat en lon geretourneerd krijgen. Deze kun je dan, bijvoorbeeld via jQuery en een AJAX-call weer voeren aan een script zodat deze lokaal opgeslagen worden.

Die service is bij mijn weten gratis, je moet wel een API key aanvragen (die weer gebonden is aan een domein, geloof ik) om vragen te kunnen stellen aan de service (geef mij lat/lon van adres x,y,z). En je moet die service niet bashen, dus je cachingroutine moet niet bruteforce de lats/lons van honderden zoniet duizenden adressen opvragen in luttele seconden...

Dus ja, dit is zeker mogelijk, weet alleen niet meer precies hoe .

EDIT:
https://develop...t/tutorial: introductie google maps v3 voor web (inclusief API code aanvragen)

Ergens in deze tekst staat:
Citaat:
The process of turning an address into a geographic point is known as geocoding. Geocoding is supported in this release of the Google Maps API. For more information, see Geocoding in the Services chapter of this guide.


Dat is wat je wilt, waarschijnlijk.

EDIT: Als je het introductievoorbeeld en het geocoding-voorbeeld volgt heb je al iets wat werkt.
Bedankt door: UpLink
Offline UpLink - 21/12/2013 19:13
Avatar van UpLink ... Thanks FangorN... Ik ga dit eens bekijken... 
Offline Thomas - 21/12/2013 20:46 (laatste wijziging 21/12/2013 20:49)
Avatar van Thomas Moderator Hier een vlug voorbeeld van beide voorbeelden gecombineerd, met zoekgebied vastgepind op Nederland (omdat je een 'region': <landencode> meegeeft).

Als je bijvoorbeeld zoekt op "RAI, Amsterdam" zal dat getoond worden, inclusief marker.

Als je die "region" weglaat, zou je zoiets in moeten voeren als "RAI, Amsterdam, NL" ofzo.

Of vul bijvoorbeeld "Amstel 51, Amsterdam" in (het adres van de Hermitage te Amsterdam).

EDIT: en in de tekstarea worden je lat/lons gedumpt, je hoeft dus niet per se een map te tonen/laden om je coordinaten op te vragen.

NB: Die API-key is aan dat domein gekoppeld, dus die kun je niet elders hergebruiken .
Bedankt door: UpLink
Offline finduilas - 27/12/2013 13:30
Avatar van finduilas PHP gevorderde Dit kan zeer eenvoudig met de geocode gedeelte van de google maps API.

--> https://develop...ing/?hl=nl
--> https://develop...ding?hl=nl

Bedankt door: UpLink
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s