login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

gegevens van externe database ophalen

Offline arthurheijm - 27/11/2013 20:33 (laatste wijziging 27/11/2013 20:45)
Avatar van arthurheijmLid Is het mogelijk, om de gegevens van een externe database, aan een site toe tevoegen.
Ik heb van de desbetreffende database de gegevens.
Wie kan hier iets meer over vertellen.
 

Als het niet mogelijk blijk te zijn, kan ik dan een gedeelte van een pagina in een iframe stoppen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 27/11/2013 23:41 (laatste wijziging 27/11/2013 23:42)
Avatar van Thomas Moderator Hangt van je host af, of die externe database connecties toestaat. Die (of jij) moet de externe partij dan een GRANT geven. Zou ook makkelijk zijn als de externe bron die jouw database wilt raadplegen een vast IP-adres heeft, anders moet je "iedereen op internet" toegang geven (weliswaar via username/password, maar toch).

EDIT
Wordt een ander verhaal als je de data van een externe database wilt combineren met data van een lokale database (dat is dan stap twee) maar ik neem aan dat je ze wel als twee afzonderlijke dingen behandeld, of lopen ze in elkaar over?
Offline vinTage - 28/11/2013 01:28 (laatste wijziging 28/11/2013 01:29)
Avatar van vinTage Nieuw lid Een iFrmame kan altijd natuurlijk, maar met PHP.net: file_get_contents kun je ook nog iets.

Eventueel kun je met een reguliere expressie het gewilde gedeelte eruit vissen.
Offline arthurheijm - 28/11/2013 13:00
Avatar van arthurheijm Lid Maar, als ik de gegevens op server1 in een xml kan zetten, kan ik hem als een rss op de ander site plaatsen.
Of zie ik dat verkeert ?
Offline Thomas - 28/11/2013 13:15
Avatar van Thomas Moderator Natuurlijk, als de informatie op server X op een of andere manier leesbaar is, dan kan server Y deze informatie ophalen, uitlezen, hercombineren en weer op een andere manier zelf presenteren.

Dit kun je op legio manieren doen. het kiezen van je oplossing hangt af van een aantal zaken. Mag de informatie op server X door iedereen gelezen worden (is deze gevoelig)? Dan kun je deze gewoon buiten zetten in een tekstbestand. Maar je zou ook voor een andere oplossing kunnen gaan ((beveiligde) webservice, of rechtstreeks uitlezen uit remote database als je daar bij kunt).

Hangt van je informatie af, en wat je er mee wilt...
Offline arthurheijm - 28/11/2013 13:20
Avatar van arthurheijm Lid Het zou juist mooi zijn als iedereen die informatie kan lezen,
Het is namelijk mijn bedoeling om deze informatie zo veel mogelijk te delen.
 
Offline Thomas - 28/11/2013 13:57
Avatar van Thomas Moderator Als delen je doel is, kun je het beste gebruik maken van een standaard. Zoals bijvoorbeeld -wat je zelf al voorstelde- RSS.

Omdat ik verder niet weet wat voor informatie het betreft of hoe je deze wilt presenteren kan ik je niet echt een oplossing aanreiken, het hele topic is nogal vaag.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s