login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ingeulde velden PDF naar MYSQL/XML?

Offline Appie_Dijk - 18/11/2013 13:30
Avatar van Appie_DijkLid Hallo,

Ik heb een PDF bestand met daarin verschillende invulvelden.
Deze velden worden door collega's ingevuld met de data die we nodig zijn.

Dit bestand upload ik op onze website voor onze administratie en daarnaast moet ik nog handmatig een deel van de ingevulde velden over nemen om een klant aan te maken...

Nu zou ik graag willen dat ik het bestand upload en ik daarna naar een pagina wordt doorgestuurd waar de ingevulde velden al in de HTML pagina zijn ingevuld zodat ik deze niet ook nog handmatig moet overnemen. Een output in XML / PHP / HTML ben ik al blij mee, dan kan ik daar op verder borduren.

Wie kan me (de goede kant op) helpen?

Alvast bedankt!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 18/11/2013 13:52 (laatste wijziging 18/11/2013 13:56)
Avatar van Thomas Moderator Weet niet hoeveel je van PHP weet, maar dit gaf google mij terug.

zoekstring "read data from pdf php", eerste resultaat...

EDIT1: repareren link...

EDIT2: Misschien is het een beter idee om mensen meteen een formulier in te laten vullen (en dan dus die informatie ergens gestructureerd opslaan, zoals bijvoorbeeld in een database), en op grond daarvan een PDF te laten genereren, in plaats van andersom. Of, als je in kunt haken in het moment waarop ze de informatie aan het invullen zijn die de PDF genereert...
Offline Appie_Dijk - 18/11/2013 14:25
Avatar van Appie_Dijk Lid @FangorN: De formulieren kan ik niet als HTML maken en dan opslaan in database en vervolgens exporteren naar PDF, de reden hiervan is dat de buitendienst medewerkers een ipad hebben en daar werken met de PDF-formulieren, ook komen ze vaak in gebieden waar geen internet is.

Ik had die zoekterm al geprobeerd maar ik wil de PDF-forms uitlezen en als ik het uitlees zoals zij omschrijven krijg ik van alles behalve die gegevens...
Offline Thomas - 18/11/2013 14:55
Avatar van Thomas Moderator Mja je zult die bestanden (hoeveel verschillende formaten heb je?) toch moeten analyseren lijkt me? En dan zul je dus iets moeten schrijven die de informatie eruit trekt en in een werkbare vorm giet.

Twee suggesties die worden genoemd: OCR (Optical Character Recognition), maar dat lijkt mij bewerkelijk, of wellicht heb je iets aan PDFtk.

Bron: http://stackove...orm-in-php,
http://stackove...-with-php5
zoekterm: "read data from pdf form php" (form toegevoegd)

De informatie moet op een of andere manier in het document zitten lijkt me. Dus tenzij dit versleuteld is of niet "well-formed" is (staat iets over in tweede link) dan moet die informatie er ook weer uit te halen zijn.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s