login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Afsprakensysteem

Offline UpLink - 13/09/2013 09:22
Avatar van UpLink... Beste SiMa's,

Ik wil een systeempje maken om afspraken te maken. Er moeten bepaalde dingen in het systeem zitten waar ik nog ni et uit ben hoe ik daaraan moet beginnen.

- Geen dubbele afspraken maken
- Afspraakduur apart kunnen instellen
- De eerst volgende dag met vrije afspraken automatisch selecteren
- zondagen moeten automatisch overgeslagen worden (eventueel zaterdagen ook, maar dat is nog niet zeker)

Er zijn nog wel dingen maar deze kunnen later gedaan worden. Ik heb zelf nog niets gedaan (zelfs de HTML en CSS nog niet) maar ik wil eerst bekijken hoe ik dit het beste aanpak.

Alvast bedankt.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 13/09/2013 09:31
Avatar van marten Beheerder Heb je al besloten in wat voor systeem je gaat werken? Ik zou beginnen met je database model. Daarin kan je bijvoorbeeld al uitsluiten dat er dubbele afspraken kunnen komen door een foreign key constraint.

Daarna beginnen met de unit tests. Daar bouw je vervolgens de code op. Design erover en klaar. (Klinkt makkelijk zo)

Kijk eens naar dit voorbeeld. Heb dit op mijn vorige werk gebouwd. http://nachtega...raak-maken
Offline Martijn2008 - 13/09/2013 12:06
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Cool idee. Misschien handig om te kijken of er al een soortgelijk systeem bestaat, dat je met een paar kleine aanpassingen het naar je wensen kunt maken.

Ik roep maar wat, misschien kun je wat met de Google Agenda API?
Offline UpLink - 13/09/2013 15:56
Avatar van UpLink ... Het systeem op zich zal in PHP en MySQL zijn...
Elke afspraak die gemaakt word moet via 2 wegen gaan... Enerzijds opgeslagen worden in de database om nadien te kunnen opvragen, anderzijds 2x gemaild worden (1 naar de klant, 1 naar het bedrijf)...

En dat klinkt lastiger (voor mij) dan het waarschijnlijk is...

Qua design zal ik het wel redden. Het is puur het PHP- en MySQLgedeelte waar het schoentje wringt...

@Marten:

Ik was iets van plan in die stijl te doen, maar zal nu toch iets anders moeten werken. 
Offline WouterJ - 13/09/2013 15:57
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Eerst dingen beslissen:
- OOP | Functioneel | Flat
- TDD | BDD | Gewoon beginnen
- Micro Framework | Framework | Geen Framework (indien ja, welk framework?)
- SQL | NoSQL | PHPCR
- ORM | ActiveRecord | ...
- GIT | SVN | geen versie beheer
- Open Source | Closed Source
- ...
Offline UpLink - 13/09/2013 17:52
Avatar van UpLink ... Ik zal eerst proberen de HTML/CSS in orde te krijgen en dan van daaruit verder te gaan.

Ik was eerst van plan uit te gaan van wat marten als voorbeeld gaf.
Alleen wil ik niet echt iemands werk "overnemen" (of het erop te laten trekken).
Dus nu ik weet dat zoiets al (ergens) gebruikt word, zal ik iets anders moeten werken.

Tenzij marten het niet erg vind dat ik ook zo iets dergelijks ga gebruiken? 
Offline WouterJ - 16/09/2013 14:56
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Wat maakt het nou uit dat mensen dezelfde applicatie gaan ontwerpen?
Offline marten - 16/09/2013 15:01
Avatar van marten Beheerder No problemo
Offline UpLink - 17/09/2013 22:14 (laatste wijziging 17/09/2013 22:15)
Avatar van UpLink ... @WouterJ:

Voor sommige mensen maakt dat wel uit... Die hebben dat namelijk niet graag dat hun werk "gekopieerd" word 

@marten:

Thanks man... Ik begon stilaan knetter te worden met iets nieuws te bedenken 
Offline WouterJ - 17/09/2013 22:20
Avatar van WouterJ HTML gevorderde UpLink, maar je kopieert niks, je maakt alleen beide ong. dezelfde applicatie.
Offline UpLink - 21/09/2013 22:48
Avatar van UpLink ... Ik ga dit topicje sluiten.

De persoon waar ik dit voor moest maken is hiervan afgestapt wegens praktische redenen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s