login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SQL update werkt niet (Opgelost)

Offline Seawolf1979 - 06/06/2013 14:55
Avatar van Seawolf1979Nieuw lid Ik heb hier een pagina waar ik enkele gegevens uit m'n db opvraag en die ik graag zou willen aanpassen.
Wanneer ik echter op 'update' klik krijg ik wel de melding dat de gegevens aangepast zijn, maar in werkelijkheid is er niks gebeurd.
Het id dat moet aangepast worden is het id van het dier. Deze wordt op regel 15 reedt opgevraagd door $_GET[id]

iemand een idee?

http://www.plaatscode.be/142223/

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DenMette - 06/06/2013 15:28
Avatar van DenMette PHP gevorderde Ga je ook naar je pagina met ?id=[nummer] of niet?

Wat ik ook direct zag is dat er nergens word nagekeken of er deze id numeriek is.
Offline Martijn - 06/06/2013 16:17 (laatste wijziging 06/06/2013 16:17)
Avatar van Martijn Crew PHP regel 89, $id=$row['id'];, Waar komt $row opeens vandaan?

En je krijgt niet een melding dat deze update gelukt is. Je krijgt het stuk code wat uitgevoerd wordt als je if isset($_POST) niet waar is, waar een echo in staat. De echo doet zn werk, onafhankelijk of de query werkte of niet.


Na je query zal je teruggeven hoeveel regels er aangepast zijn (in jouw situatie zal deze 0 geven, waar je graag 1 zou zien)

edit: Oh, haha ik zie de $row. Je fetched deze in je IF, dan bestaat dit niet in je ELSE 
Offline Seawolf1979 - 06/06/2013 20:06
Avatar van Seawolf1979 Nieuw lid @DenMette de url bevat idd ?id=[nummer]
@Martijn Ok. De echo kan ik begrijpen. Da's mijn fout. Maar wat is dan de reden dat er niets in de db wordt opgeslagen?
Offline DenMette - 07/06/2013 08:08
Avatar van DenMette PHP gevorderde Je kan altijd eens proberen om

  1. echo $sql3;


uit te voeren en vervolgens de query eens te lezen, volgens mij heeft het hier al iets mee te maken.
net hetzelfde dat je jouw variable beter voor je $sql3 zet.

Succes
Offline Martijn - 07/06/2013 13:48 (laatste wijziging 07/06/2013 13:50)
Avatar van Martijn Crew PHP Ik heb je probleem ook al aangegeven zie mn edit

edit: Een $id plaats je nooit in quotes. Beter uitgelegd: Een integer (getal) plaats je nooit met quotes. Met quotes maak je er een string (tekst) van en daar wordt alles veel slomer van. Computers houden van integers ;)

Dan zul je gelijk een query error krijgt, omdat $id geen waarde heeft
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s