login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Symfony2] Hoe bouw ik snel een file upload systeem

Offline Martijn2008 - 27/03/2013 12:30
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Dit is alweer mijn vierde topic over het Symfony2 Framwork. Ik ben op zoek naar een best practice waarmee op een veilige en toffe manier bestanden kunnen worden geupload en gemanaged (opslaan, lezen, bewerken en verwijderen).

Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden:
1. De zogenaamde hybride methode: informatie over het bestand opslaan in de database en het bestand zelf opslaan op het filesysteem
2. Zowel de informatie als het bestand zelf opslaan in de database.

Voorwaarde is dat de bestandsnaam, filetype (.docx, .jpg, .pdf) en het type document (foto, document, brochure) in de database moet worden opgeslagen.
Daarbij komt dat het prettig zou zijn als met een generate command een groot gedeelte van de code kan worden gegenereerd. Ik wil de applicatie namelijk in snel tempo bouwen.

Ik ben benieuwd naar de mening van de deskundige op dit forum, welke methode zou je kiezen en welke voor- en nadelen zijn er?
Genereer commando's, code-voorbeelden met uitleg of links daarnaar zou leuk zijn.

Alvast bedankt

Martijn





4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 27/03/2013 14:26
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Het zou ook leuk zijn als je eens de tijd nam om de documentatie te bekijken/even te zoeken: http://symfony....loads.html (gevonden na het zoeken op 'symfony2 file upload')
Bedankt door: Martijn2008
Offline UpLink - 27/03/2013 14:28
Avatar van UpLink ... Ik ken er weinig van, maar heb zowat zitten google'en....

Misschien helpt DIT je iets verder?
Bedankt door: Martijn2008
Offline WouterJ - 27/03/2013 14:56
Avatar van WouterJ HTML gevorderde UpLink, dat is Symfony1 (geen 2), ik zou het niet gebruiken. Die component heet nu overigens Filesystem: http://symfony....ystem.html
Offline Martijn2008 - 27/03/2013 15:35 (laatste wijziging 27/03/2013 15:50)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner
WouterJ schreef:
Het zou ook leuk zijn als je eens de tijd nam om de documentatie te bekijken/even te zoeken: http://symfony....loads.html (gevonden na het zoeken op 'symfony2 file upload')


Bedankt voor je interessante feedback. Voordat ik deze topic plaatste had ik al wat research gedaan in de documentatie van Symfony, die pagina had ik dus al gevonden. Misschien heb ik dat niet helder in mijn vraag verwoord. Daarom zou ik het nog wat toelichten.

Met deze topic ben ik nieuwsgierig hoe je dit zouden aanpakken: een bestand opslaan en tevens gegevens daarover vastleggen in een database:
1. Deels in de database (de informatie over het bestand) en een deels in het filesysteem (het bestand)
2. Alles in de database (zowel de informatie over het bestand als het bestand zelf)
Met deze topic ben ik op zoek naar de beste en snelste manier.

En welke voor- en nadelen je ziet van beide methodes. Kortom, als ik het goed begrijp zou jij het op de manier van de link doen zoals je die stuurde. Waarom kies je voor die manier?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s