login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Website met modules per pagina

Offline leroyvanloon - 04/01/2013 07:21
Avatar van leroyvanloonLid Hallo sitemasters,

Voor mijn website ben ik bezig met het maken van modules per pagina, dit houd in dat bijv de pagina "main" url.com/main de volgende modules krijgt: niews, wedstrijden, laatste forum reacties, ect.

Nu had ik een systeem bedacht dat niet helemaal volgens mijn plan werkt.

  1. $pagina = mysql_real_escape_string($_ARG[1]);
  2. $szQuery = "SELECT * FROM `wgn_modules` WHERE `module_active` = '1' AND `module_loc` = 'left' AND `module_cp` = '".$pagina."' ORDER BY `module_sort` ASC;";
  3.  
  4. $hRes = mysql_query($szQuery);
  5. if($hRes)
  6. {
  7. while($md = mysql_fetch_assoc($hRes))
  8. {
  9. //require("module/".$md["module_short"].".php");
  10. //var_dump($md);
  11. include("module/".$md["module_short"]);
  12. echo "<br>";
  13. }
  14. }


Maarja, nu include hij dus maar 1 pagina, en niet de 3 die ik heb gemaakt in het database. wie o wie kan mij helpen, verpest ik de include met bijv ."1") erachter te zetten laat hij wel alle bestands namen in een error zien.

mvg,
Leroy

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 04/01/2013 08:05
Avatar van marten Beheerder Denk dat je even moet gaan kijken naar de query output. Is deze wat je wil? Lijkt wel of er daar maar 1 uit komt. Verder zet je de error_reporting en display_errors even op 1 om te kijken of er ook nog foutmeldingen / notice / warnings optreden. Het zou ook te maken kunnen hebben met de include map. Dat deze niet goed verwijst.
Offline leroyvanloon - 04/01/2013 12:36 (laatste wijziging 04/01/2013 12:39)
Avatar van leroyvanloon Lid
marten schreef:
Denk dat je even moet gaan kijken naar de query output. Is deze wat je wil? Lijkt wel of er daar maar 1 uit komt. Verder zet je de error_reporting en display_errors even op 1 om te kijken of er ook nog foutmeldingen / notice / warnings optreden. Het zou ook te maken kunnen hebben met de include map. Dat deze niet goed verwijst.


Dat is het nou juist, hij moet er 3 weergeven, in phpmyadmin sql werkt het prima, hij zet alleen die includes niet onder elkaar, hij geeft ook geen errors aan.

de query output is en moet zijn headlines.php, downloads.php, latestmatches.php dat werkt prima zonder de include erin
Offline marten - 04/01/2013 13:19
Avatar van marten Beheerder Wat geeft de var_dump van $md terug als je die aan zet?
Offline leroyvanloon - 04/01/2013 13:42 (laatste wijziging 04/01/2013 13:46)
Avatar van leroyvanloon Lid array(1) { ["module_short"]=> string(13) "headlines.php" }
array(1) { ["module_short"]=> string(13) "downloads.php" }

Alleen als ik de // voor de include lijn weg haal, staat er nog maar 1 enkel headlines.php
Offline marten - 04/01/2013 13:47
Avatar van marten Beheerder weet niet wat er in de includes staan maar maak het eens een hele simpele opzet van. Dus in elke include bijvoorbeeld een echo met zijn eigen naam.

Zet om de include een file_exists check met een else statement zodat je weet of het ingeladen kan worden of niet.
Offline leroyvanloon - 04/01/2013 13:50 (laatste wijziging 04/01/2013 13:51)
Avatar van leroyvanloon Lid
  1. $pagina = mysql_real_escape_string($_ARG[1]);
  2. $szQuery = "SELECT `module_short` FROM `wgn_modules` WHERE `module_active` = '1' AND `module_loc` = 'left' AND `module_cp` = '".$pagina."' ORDER BY `module_sort` ASC;";
  3.  
  4. $hRes = mysql_query($szQuery);
  5. if($hRes)
  6. {
  7. while($md = mysql_fetch_assoc($hRes))
  8. {
  9. //require("module/".$md["module_short"].".php");
  10. var_dump($md);
  11. if (file_exists("module/".$md["module_short"]))
  12. {
  13. include("module/".$md["module_short"]);
  14. echo "<br>";
  15. }
  16. else
  17. {
  18. echo "" ;
  19. }
  20. }
  21. }


Dat had ik al gedaan erbij gezet, nog steeds failed hij. het lijkt of hij naar die include niks meer wilt doen, en dus include hij hem maar 1x ipv 2x onder elkaar
Offline marten - 04/01/2013 13:56
Avatar van marten Beheerder Staan er in de includes exit() of die() statements? Je moet eens kijken wat er in de eerste include gebeurt. Daarin gebeurt iets wat het stopt denk ik. Wanneer je een echo onder je while zet. Zie je die echo dan?
Offline leroyvanloon - 04/01/2013 14:00 (laatste wijziging 04/01/2013 14:02)
Avatar van leroyvanloon Lid 11bool(false)
Warning: include(C:\phpdev\www\whatgamersneed.com\subdomains\v3\module) [function.include]: failed to open stream: Permission denied in

als ik dit doe:

  1. while($md = mysql_fetch_assoc($hRes))
  2. echo "1";
  3. {


In die includes worden { geopend en gesloten, apart werkt het prima, enkel naar de include niet, verschillende paginas is dat zo.
Offline marten - 04/01/2013 14:15
Avatar van marten Beheerder Zet de rechten van de includes eens op 0644. Waarschijnlijk heb je geen leesrechten op die bestanden.
Offline leroyvanloon - 05/01/2013 19:08
Avatar van leroyvanloon Lid does not work 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s