login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP/MySQL update

Offline koosax - 21/11/2012 18:32
Avatar van koosaxLid Hoi,

Ik heb een probleempje met het updaten van gegevens in MySQL.

Wat ik wil is dat elke keer dat de PHP-functie aangeroepen wordt er 1 view opgeteld wordt in de database. Op zich is dit heel eenvoudig te doen alleen is het probleem dat het per browser maar één keer werkt (wanneer je de pagina refreshed/F5 dan werkt het wel)

  1. $updateInformationQuery = mysql_query("UPDATE information SET views = views+1 WHERE id = '$id'");


Het doel is dus dat elke keer als je de pagina waarop deze functie staat bezoekt er 1 bij de views wordt opgeteld. Ook wanneer je opnieuw op de pagina komt dmv een klik op de website.

Alvast bedankt!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 21/11/2012 19:20 (laatste wijziging 21/11/2012 19:20)
Avatar van Martijn Crew PHP
  1. function geefMeenNaam($id){
  2. $updateInformationQuery = mysql_query("UPDATE information SET views = views+1 WHERE id = '$id'");
  3. }

In een algemeen bestand plaatsen, en dan overal die functie aanroepen?
Offline koosax - 21/11/2012 19:29
Avatar van koosax Lid
Martijn schreef:
[..code..]
In een algemeen bestand plaatsen, en dan overal die functie aanroepen?


Ik heb het al in een functie zitten, werk met Smarty PHP en eigen framework, heb hier alleen even de regel geplaatst die ik gebruik voor het updaten. $id wordt dus al meegegeven, alles werkt ook alleen is het probleem dat het gecached of zo wordt. Daardoor telt die maar één keer 1 op en als je later terugkomt (door het klikken op een link) dan telt die niks meer op. Als je F5 doet dan doet die het wel weer.
Offline vinTage - 21/11/2012 20:09
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je die query helemaal bovenin uitvoert (boven de doctype nog) ?

Werkt dan wel dan heeft het iets te maken met de cache, anders weet ik het ook niet, zonder de code sowieso niet 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.21s