login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gekozen getallen een kleur geven

Offline Babak - 16/10/2012 19:13
Avatar van BabakMySQL interesse Beste mensen,

Ik heb een "Keno" spel gemaakt (google: Keno, afbeeldingen).

Nu is het zo dat de speler getallen kiest. De computer kiest 20 getallen, als de getallen van de spelers in de array van de computer zitten, matchen ze dus. Dus zo: Je matcht 3 getallen! Je wint €xxxx.

Nu is het zo dat ik een tabel heb, met de getallen 1-80. En elke TD is een getal, en die moeten een blauwe kleur krijgen als de computer die kiest. De spelers kleur moet zijn rood. En de matching kleur moet zijn paars.

Hoe kan ik dit het beste implementeren/coden?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 16/10/2012 19:24
Avatar van Martijn Crew PHP als je het in een template hebt, en die ik php laadt en die laat invullen kun je bij elke td neerzetten ´ class="<!-- KLEUR_X -->" ´ waar X 1 tot 80 is, en dan kun je die 3 met een str_replace() vervangen door de class (bv) 'rood', en dan zijn die rood.

Het kan ook dat je een loopje hebt in php die alle 80 vakjes plaatst, dan kun je in je echo/variabel zo doen:
  1. echo '<td class="'. (in_array($i, $arrayMetGoeden) ? 'roodClass' : '') .'">'. $i .'</td>';


derde optie als je jQuery gebruikt, is het doorgeven aan jQuery, en in jQuery de :nth() selector gebruiken, maar ik ben zelf niet zo van de pagina manipuleren als deze al geladen is (kan ook juist leuk zijn, dat de vakjes faden naar rood oid)
Offline Babak - 16/10/2012 19:40 (laatste wijziging 16/10/2012 20:09)
Avatar van Babak MySQL interesse Oh ja, jij kijkt of $i wel in $arraymetgoeie zit.

Maar ik heb geen $arraymetgoeie.

Ik heb dit:

http://www.plaatscode.be/141966/

By the way, als mijn script slimmer/beter kan hoor ik het graag van jullie. Ben redelijk met PHP maar ik wil wel beter worden!
Offline vinTage - 16/10/2012 20:17
Avatar van vinTage Nieuw lid
Babak schreef:
Oh ja, jij kijkt of $i wel in $arraymetgoeie zit.

Maar ik heb geen $arraymetgoeie.


Dit is je array met goeie => $computer_numbers = array_rand($cdata, 6);
Offline Babak - 16/10/2012 21:48
Avatar van Babak MySQL interesse Ah juist! Dankje.

Maar het probleem is dat de tabel met nummers word gemaakt buiten de $_POST['submit'];

Offline vinTage - 16/10/2012 23:58
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan maak je die 'erin' ?
Ik snap/zie je probleem niet echt 
Offline Babak - 18/10/2012 21:06
Avatar van Babak MySQL interesse Ja ben al een stuk verder, bedankt heren! Nu zit ik met het volgende probleem.

Heb de spelers getallen een kleur gegeven
heb de computer getallen een kleur gegeven

nu is het zo dat als de getallen van computer EN speler overeenkomen, dat het paars word, maar dat is niet het geval met deze code:

  1. if(in_array($i, $computer_numbers)){ $class='kenocomputer';} elseif(in_array($i, $player_numbers)){ $class='kenoplayer';} elseif(in_array($i, $computer_numbers) && in_array($i,$player_numbers)){ $class='kenoplayercomputer';} else{$class='tdbg';}
Offline Martijn - 19/10/2012 15:07
Avatar van Martijn Crew PHP
  1. if(in_array(1) && in_array(2) ){
  2. // in alletwee
  3. }
  4. elseif(in_array(1) ){
  5. // in computer
  6. }
  7. elseif( in_array(2) ){
  8. // in speler
  9. }
  10. else{
  11. // in geen
  12. }


en dan mag je het zelf even kloppen maken, dit is een voorbeeldje voor een denkrichting
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s