login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[ZF2] Authorization en ACL

Offline Martijn2008 - 10/10/2012 13:17 (laatste wijziging 10/10/2012 13:21)
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Ik probeer een login functionaliteit toe te voegen aan een Zend Framework applicatie (ZF versie 2). Ik zou graag een bezoeker van de website de mogelijkheid willen bieden zichzelf te registreren en hierna in te loggen met een rol als 'member'. Met rol member heeft de gebruiker toegang tot meerdere controllers en actions.

Authorizatie wil ik doen door middel van een MySQL Database, genaamd ZEND2. In die database is een tabel 'user' met de velden 'userid, username, password, role'.

In de documentatie heb ik het een en ander gevonden, maar kan het niet helemaal volgen. Waar plaats ik nou precies wat en welke mappen moet ik aanmaken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Martijn

P.s. links naar voorbeelden zou ik zeer op prijs stellen. 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 11/10/2012 09:58
Avatar van marten Beheerder Je kan toch gewoon een MVC module maken? De mappen structuur doet er dan niet toe. Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Offline Martijn2008 - 11/10/2012 13:54
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Ik ben een beginner met Zend Framework en heb de Album-tutorial doorlopen. Dit begrijp ik.

Als ik de documentatie bekijk op gebied van autorisatie kan ik dat niet volgen. Hoe bouw ik die controller op? Inmiddels heb ik deze kant-en-klare module gevonden, maar krijg die niet werkend. Mijn controllers staan in de 'module' en niet in de 'vendor' directory, zoals beschreven in de '.Album-totorial'.
Offline marten - 11/10/2012 13:56
Avatar van marten Beheerder Beste Martijn,

denk dat bijgevoegde link je wel op weg kan helpen:
http://p0l0.bin...entmanager/
Bedankt door: Martijn2008
Offline Martijn2008 - 11/10/2012 23:02
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Het wil niet lukken, heb ook jouw link geprobeerd. Graag wil mij focussen op deze user-module. Is er misschien ergens een kant-en-klaar voorbeeld te downloaden inclusief de config instellingen in bijvoorbeeld application.config.php?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s