login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php code Hidden field(s)

Offline fenna - 08/10/2012 14:48
Avatar van fennaNieuw lid Ik kreeg van een forma waarbij ik een betaalsysteem voor mijn site kan maken de raad om bepaalde velden toe te voegen aan een php bestand. Zelf heb ik helaas niet de kennis van php. Maar ik heb wel php bestanden ib mijn site die door een medewerker in het verleden gemaakt werden, helaas is deze niet meer bereikbaar.

In de mail vraagt men om enkele velden toe te voegen (als HiDDEN FIELD-, en at zijn volgende gegevens:

accesscode=8d231f6e5c07bdff0d986ff7756a618a
time=1349272212
ip=213.125.5.82
als hidden field mee te geven in het invul formulier en ook op te slaan bij de advertentie.
Deze gegevens moeten dan ook in de controle worden meegenomen.

Waarbij:
Accescode, time en, ip moet oook nog opgeslagen worden in een database.

Kan iemand me tonen hoe ik dit moet neerschrijven in php aub? Dus de code die ik moet gebruiken voor bovenstaande gegevens als hidden field toe te voegen in een php file?

Ik probeer al een ganse tijd via het internet naar de correcte code te zoekenb, maar ik kom er hallas niet uit. Hoe ik die gegevens dan nog eens in de databvase kan laten opslaan is me ooik een raadsel.

Ik ben alvast erg dakbaar mocht ik hier op het forum hulp kunnen vinden. Dank.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 08/10/2012 15:33 (laatste wijziging 08/10/2012 20:55)
Avatar van Martijn Crew PHP Hangt af van hoe je code is.
T kan bv zo:

  1. <input type="hidden" name="accesscode" value="<?=$code?>" />
  2. <input type="hidden" name="time" value="<?=time()?>" />
  3. <input type="hidden" name="ip" value="<?=$_SERVER["REMOTE_ADDR']?>" />


of zo:
  1. echo '<input type="hidden" name="ip" value="'.$_SERVER{"REMOTE_ADDR'].'" />';


edit: typo, dankje Vintage
Offline Pieter - 08/10/2012 16:02
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Let wel, het kan geen kwaad om bepaalde data te encrypteren als hidden input type, gezien alles voor de eindgebruiker zichtbaar (en dus manipuleerbaar) is.
Offline fenna - 08/10/2012 18:03
Avatar van fenna Nieuw lid ik denk dat het duys zuiver in php code moet komen te staan, dus zoals de tweede code (niet de html.

Als iermand me kan zeggen hOE ik zo php code hier kan geven op het forum, wil ik de php code wel even kopieren van mijn php file waarin i!k die drie hidden fields zou moeten plaatsen, om te kijken of iemand me kan zeggen waar die juist geplaatst moeten worden in de php code dan, ... Ik zie maar 1 php hidden code staan, ik veronderstel dat dit er uiteindelijk drie onder mekaar zullen worden?

Daarna moet ik nog uitozeken hoe ik die drie zaken in mijn database kan opslaan. Maar zou eerst die php code al willen proberen te zetten, ... Als iemand kan laten weten wat ik juist moet doen in dit forum om mijn gehele php code te plaatsen , waarin dan de drie hidden fields moeten geplaatst worden, zou ik al heel erg blij zijn.

Dank
Offline vinTage - 08/10/2012 20:52 (laatste wijziging 08/10/2012 20:54)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik vind het raar dat je die gegevens in een hidden input moet zetten, deze gegevens (behalve die accescode) zijn perfect op te vragen serverside, of loopt alles via javascript/ajax ?
Je gegevens zou ik (als het naar een andere party moet voor afhandeling) niet encrypten, lijkt me sterk dat hun dat dan weer terug kunnen/willen zetten.

Imo heeft Martijn je de oplossing op een presenteerblaadje gegeven.


edit, een typo van Martijn
value="<?=$_SERVER{"REMOTE_ADDR']?>"
moet
value="<?=$_SERVER["REMOTE_ADDR']?>"
worden.
Offline fenna - 08/10/2012 21:29
Avatar van fenna Nieuw lid het waarom die dingen in een hidden field moeten komen moet je aan de firma vragen die me dat zo doorgaf, het gaat namelijk om een betaalde advertentie, ... warbij men eerst moet inbellen en met de telefoon betaalt, waarna men pas dan doorgestuurd wordt naar het invulformulier, ... ik kon daar een ganse php code bekomen om te beveiigen, zodat je kan zeggen dat de bezoeker bvb slechts 10 mniuten toegang heeft tot die pagina (in mijn voorbeeld dus een invulformulier). Maar gezien het moeilijk inschatten is hoe lang persoon a of persoon b er over doet om het formulier in te vullen ... vond ik het interessanter om na te gaan of het mogelijk zou zijn om de 'toegang' te blokkeren vanaf het moment dat een bezoeker die betaald heeft zijn formulier succesvol heeft verzonden.

Daarop kwam die firma met die gegevens die ik in hte begin van mijn topic dus doorgaf, zij zeiden, een mogelijke oplossing is dit, ... om die velden toe te voegen, zodat er in de db gecontroleerd kan worden of de advertentie geplaatt werd of niet, ...

Ik wee tniet of je het zo begrijpt? Ikzelf ben een volledige leek, maar hoopte via dit forum dat er sommigen zouden zijn die me hierbij verder zouden kunnen helpen, dat dit in een hidden field gevraagd wordt door de firma is denhk ik gewon om een dubbelcheck te kunnen uitoveren???

Maar uiteindelijk is dit voor mij niet belangrijk wat de reden daarvoor juist is. Ik wil alleen maar even eerlijk laten weten waarom ik dit zo vraag.
Offline vinTage - 08/10/2012 21:38
Avatar van vinTage Nieuw lid Nuja, Zoals martijn dus aangeeft, zo maak je die hidden fields en vult ze met de gevraagde gegevens.
Mocht je toch problemen hebben met Martijns code, dan kun je even testen of het zonder shorttags wel werkt.

<?php echo ...
versus
<?= ...

Meer moeilijks is er echt niet aan 
Offline fenna - 10/10/2012 15:29
Avatar van fenna Nieuw lid mm, helaas ben ik nog geen stap verder ... wat voor velen onder jullie zo 'eenvoudig' lijkt is voor mij heel andere koek.

Ik weet niet eens hoe ik die gegevens kan toevoegen en hoe ik ze in een bestaande database (mysql) kan oplsaan (dus ik moet die velden in het formulier ingeven, invoegen als het ware) maar dan moet ik ook nog in de bestaande database (waar nu reeds 7 velden in staan (ofte 7 kolommen zoals ik zie in de structuur van mijn sql - naam tel email etc ...- daar dus drie nieuwe 'kolommen aanmaken, maar hoe kies je de naam en hoe laat je die velden die je in het formulier dus als hidden toevoegde, hun gegevens net wegschrijven naar de db en de juyiste 'kolom'???

Ik kom er gewoon helemaal niet uit ... ik kan er al mijn haar van uit trekken, het lukit me verdomd helemaal niet en het begint mij enorm te ergeren, ...

Ook nog een klein vraagje, waarom de codes die ik kreeg, van die drie velden moet je toevoegen in een hidden field anders schrijven? Zoals Martijn het deed, daar staan die gegevens toch niet bij in?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s